روزهای پایانی سال با همه اتفاقات تلخ و شیرینی که برایمان به جا گذاشت، در حال سپری شدن است و مردم مشهد شور و حال خاصی برای استقبال از سال جدید دارند.

تنور داغ خریدهای نوروزی در بازار گل مشهد

به گزارش قدس خراسان، مشاهدات عینی از بازار گل که جزو مراکز شناخته شده مردم مشهد برای خرید گل، سبزه، ماهی و هفت‌سین نوروز است، نشان از تکاپو و نشاط مردم دارد.

بوی بهار، چهره‌ای تازه به شهر بخشیده و گواه روشن این ادعا، لبخند زیبای زنان، مردان و کودکانی است که برای خریدهای نوروزی و مهیا کردن سفره هفت‌سین به این بازار آمده‌اند. انگارمی‌خواهند با خرید ماهی، سبزه و سماق، خط بکشند بر تمام نگرانی‌ها و مشکلات اقتصادی که این چند سال با آن مواجه شده‌اند. یکی برای باغچه کوچکش گل می‌خرد و آن دیگری دنبال هفت‌سین آمده است. کودکان هم طوری محو تماشای ماهی‌های قرمز و طلایی هستند که می‌شود تمام طراوت بهار را در چهره‌ معصومشان دید.

نوروز در ایران و افغانستان، آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها مانند تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، سوریه، عراق، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، چین، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان تعطیل رسمی است و مردمان آن را جشن می‌گیرند.

خبرنگار: الهام معصومی‌نژاد

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.