رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که در راستای همدردی با جمهوری اسلامی ایران در غم شهادت آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان و همراهان بزرگوار آنها، جشن مهم «روز ملی اتحاد یمن» تا روز یکشنبه و پایان رسمی عزای عمومی به تاخیر می‌افتد.

یمن جشن ملی خود را تا پایان عزای عمومی ایران به تاخیر انداخت

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنرانی خود به مناسبت «روز ملی اتحاد یمن» اعلام کرد که جشن روز ملی اتحاد یمن در راستای همبستگی با جمهوری اسلامی ایران به خاطر غم از دست دادن مقامات بزرگ ایرانی به تاخیر می‌افتد.

مهدی المشاط در سخنرانی عصر روز گذشته خود اعلام کرد: به دولت دستور داده‌ام جشن روز ملی اتحاد یمن را تا روز یکشنبه آینده و پایان عزای عمومی برای همدردی با جمهوری اسلامی ایران در غم شهادت رئیس جمهور محترم این کشور و هیئت همراه ایشان به تاخیر بیندازد.

وی افزود: این کمترین وظیفه‌ای است که ما در مقابل کشور مسلمانی که ملت ما را بزرگ می‌دارد و در درد و غم‌های امت اسلامی و رزمندگان آن در فلسطین همواره شریک است، باید انجام دهیم. بنابراین به جای روز چهارشنبه 22 مه جشن روز ملی اتحاد یمن در روز یکشنبه آینده برگزار خواهد شد.

این مقام یمنی تاکید کرد که روز چهارشنبه روز ملی اتحاد یمن است اما ما جشن این روز را به بعد از ایام سوگواری و عزای عمومی در غم شهادت رئیس جمهور بزرگوار جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان موکول می‌کنیم.

لازم به ذکر است که روز ملی اتحاد یمن یک مناسبت بسیار مهم برای یمنی‌ها محسوب می‌شود و هرگز جشن این روز به تعویق نیفتاده بود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد: ما زمانی که سالگرد روز ملی اتحاد یمن را به عنوان یک نقطه عطف مهم هر سال گرامی می‌داریم باید معانی برادری، عشق، همزیستی، بردباری، همکاری و همگرایی را نیز در میان خود زنده نگه داریم و اجازه ندهیم که اختلافات سیاسی در کشور هر چقدر هم که بزرگ باشد هویت واحد یمنی‌ها را از بین ببرد.

المشاط تصریح کرد: نباید اجازه دهیم افکار مخرب و کشور ما را در معرض خطر قرار دهد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر تمایل صادقانه یمن جهت برقراری صلح و حسن همجواری و احیای روابط برادرانه با کشورهای اطراف و همچنین همه احزاب در داخل یمن تاکید کرد.

وی در ادامه با تاکید بر تمایل واقعی یمن برای برقراری صلح اظهار داشت: من از همه سران ائتلاف (ائتلاف عربی) می‌خواهم که آنچه (روند صلح) که با یکدیگر آغاز کردیم را تکمیل کنند و به صورت جدی وارد مسیر امضا و اجرای نقشه راه شوند و فضایی برای حمایت از اعتمادسازی میان دو طرف در حوزه‌های انسانی و اقتصادی به صورت فوری ایجاد کنند.

این مسئول ارشد یمنی در ادامه گفت: ما توصیه می‌کنیم که همه نسبت به توطئه‌های ویرانگر آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس علیه ملت‌ها و کشورهای امت اسلامی هوشیار و محتاط باشند و همچنین از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد می‌خواهیم قطعنامه‌هایی که مانع برقراری صلح در یمن می‌شود را لغو کنند.

مهدی المشاط با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکید کرد: از آمریکا و انگلیس می‌خواهیم که فوراً تجاوز به غزه و همچنین یمن را متوقف کنند. آمریکا و انگلیس باید بدانند که تجاوز علیه غزه و یمن تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌رود و امنیت خود آنها را هم به خطر می‌اندازد.

همچنین شب گذشته سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن پیام تسلیتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی با این مضمون فرستاد:

«خبر حادثه دلخراش اتفاق افتاده برای جناب ریاست جمهوری ایران و وزیر خارجه و همراهانشان را با غم و اندوه بسیار دریافت کردیم.

خداوند آنها را مورد مغفرت خود قرار دهد و «انا لله و انا الیه راجعون»

بابت این حادثه دردناک اینجانب تسلیت و همدردی خود را به خانواده‌های ایشان و به رهبر انقلاب در ایران و به همه‌ی مسؤولین در ایران و به مردم مسلمان ایران ابراز می‌کنم.

از خداوند متعال می‌خواهم که به همه با صبر و تسلا و اجر عظیم منت گذارد و هیچ نیرو و توانی جز از سوی خداوند بلند مرتبه و بزرگ نیست و سلام خدا بر خاتم انبیا محمد و خاندان پاکش.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.