بلینکن گفت: در مدت باقی‌مانده از دولت کنونی آمریکا، عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض ممکن است، اما آتش‌بس در غزه و راهکار ۲ دولتی از شروط آن هستند.

وزیر خارجه آمریکا: آتش‌بس و راه کار ۲ دولتی، شرط عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان است

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت، امضای توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان هنوز هم می‌تواند قبل از به پایان رسیدن دوره ریاست‌جمهوری «جو بایدن» انجام شود.

بااین‌حال، بلینکن تاکید کرد این عادی‌سازی مستلزم برقراری آتش‌بس در غزه و موافقت رژیم اشغالگر با یک مسیر مناسب به‌سوی تشکیل کشور مستقل فلسطین خواهد بود، امری که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آن را به‌کلی رد کرده است.

وزیر امور خارجه ایالات متحده با طرح این ادعا که تل‌آویو و ریاض تمایل خود به عادی‌سازی روابط را نشان داده‌اند، اذعان کرد: «برای دستیابی به این هدف تلاش بسیاری لازم است.»

وی افزود: «فکر می‌کنم اگر بتوانیم در غزه آتش‌بس برقرار کنیم، در مدت باقی‌مانده از دولت بایدن، فرصت کافی برای پیشبرد توافق عادی‌سازی وجود دارد.»

این در حالی است که پیش‌تر ۲ منبع ارشد کنگره ایالات متحده از ۲ حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی گفته بودند پنجره دستیابی به توافق پیش از انتخابات نوامبر آمریکا بسته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.