برنامههای کودک همیشه جزو پربینندههای تلویزیون محسوب میشود. برنامههای عمو پورنگ، خاله شادونه و خاله نرگس در «رنگین کمان» همواره در رقابت با برنامههای دیگر توانستهاند جایگاه خوبی را به خودشان اختصاص دهند. همانطور که امروز شبکه کودک جزو شبکههای پرمخاطب تلویزیون به شمار میرود.
علیاکبر ذاکری تهیهکننده «باغ شادونه» که از ایام نوروز روی آنتن شبکه دو سیما است و ملیکا زارعی معروف به «خاله شادونه» آن را اجرا میکند به خبرنگار تسنیم گفت: امسال «باغ شادونه» با یک تغییر ساختاری و محتوایی متناسب با ایام ماه مبارک رمضان، چند روز باقیمانده به نوروز، ضبط را آغاز کردیم و مهیای آنتن شبکه دو سیما شدیم.
او تأکید کرد: ضبط تا ۲۹ اسفندماه ادامه داشت و تدوین و بقیه مراحل فنی هم تا ۱۲ فروردین ادامه پیدا کرد. بحمدالله با آمار مخاطبینی که در تلوبیون قابل مشاهده است و ساعت پخش مناسبی که نداشتیم (ساعت ۱۰ صبح) بدون تکرار، نسبت به بقیه برنامهها پربازدیدتر بوده است.
نکته کوتاه تهیهکننده «باغ شادونه» و نگاهی به آمار بینندههای برنامههای شبکه دو و حتی برخی شبکههای دیگر نشان میدهد چقدر برنامههای خردسالان و کودکان از برخی برنامههای تاکشو و مسابقهها و جنگهای شبانه هم بازدید بیشتری دارد.
شاید از این نظر ضرورت داشته باشد صداوسیما بیش از هر زمان دیگری، برای برنامهریزی بهتر ساخت برنامههای خردسالانه و کودکانه حمایت و پشتیبانی بیشتری را در دستور کار خود قرار دهد. همانطور که چندی پیش مدیر شبکه کودک در گفتوگویی با خبرنگار تسنیم از دشمنی شبکههای فارسیزبانی گفت که ساخت و تأمین برنامه کودکانه را خیلی جدّی پیگیری میکنند.
در فصل جدید باغ شادونه در هر قسمت ماجراهای مختلفی اتفاق میافتد که ضمن ایجاد نشاط و شادی برای کودکان پیامهای آموزشی، اخلاقی، فرهنگی و مهارتآوری دارد.
نظر شما