«آفتاب در محراب» سومین جلد از مجموعه ۱۴ جلدی «چهارده خورشید و یک آفتاب» با محوریت زندگی داستانی امام علی (ع) است که عصاره‌ای از ناب‌ترین لحظه‌های زندگی آن امام همام است.

عصاره‌ای از ناب‌ترین لحظات زندگی امام علی (ع) روانه کتابفروشی‌ها شد

به گزارش قدس آنلاین «آفتاب در محراب» سومین جلد از مجموعه ۱۴ جلدی «چهارده خورشید و یک آفتاب» با محوریت زندگی داستانی امام علی (ع) است که عصاره‌ای از ناب‌ترین لحظه‌های زندگی آن امام همام است.
نویسنده در کتاب «آفتاب در محراب» سعی کرده با تکیه بر احادیث و روایات و زبانی ساده و روان در قالب یکصد برش کوتاه، زندگی امام علی علیه‌السلام را روایت کند. در واقع این کتاب عصاره‌ای از ناب‌ترین لحظه‌های زندگی آن امام همام است. اگر فرصت چندانی ندارید و از طرفی مایل هستید حضرت امیر (ع) را بهتر و بیشتر بشناسید، کتاب «آفتاب در محراب» گزینه بسیار خوبی است.
در بخشی از کتاب آمده است: «مهم‌ترین هنر معاویه ایجاد جنگ روانی بود. می‌دانست که علی علیه‌السلام در دل مردم حکومت می‌کند. پس تلاش می‌کرد محبت مردم را تبدیل به نفرت کند. برخی از یاران معاویه در شهرهای تحت حکومت امیرالمؤمنین (ع) آشوب به پا می‌کردند، زنان مسلمان را اسیر می‌کردند و در بازارها می‌فروختند. خانه‌هایشان را ویران می‌کردند تا مردم امنیت نداشته باشند. تا از حکومت امیرالمؤمنین ناراضی شوند. امام برای دفاع از مردم گروه‌هایی از سربازان را می‌فرستاد، اما آن‌ها سستی می‌کردند و می‌گفتند دیگر تاب جنگ ندارند. این اوضاع آخرین روزهای حکومت امام بود.
سبک زندگی امام علی (ع) همان سبک زندگی قرآنی و اسلامی است که باید شناخت و بر اساس آن زندگی کرد، زیرا آن حضرت در سایه تربیت پیامبر (ص) و قرآن بود و یکی از تبیین‌کنندگان و مفسران علمی و عملی قرآن به‌شمار می‌رود. اگر بخواهیم نگاهی کلی به زندگی آن حضرت بیندازیم، تاریخ زندگی ایشان به سه دوره اصلی تقسیم می‌شود: دوران کودکی و پرورش در دامان پیامبر اکرم (ص)، دوران رسالت پیامبر اکرم (ص) و جانفشانی‌های امام علی (ع) و دوران امامت امیرالمؤمنین (ع).
کتاب «آفتاب در محراب»، برش‌های کوتاهی است از زندگی و زمانه امام علی علیه‌السلام به قلم بهزاد دانشگر که درباره حضرت امیر (ع) به رشته تحریر درآمده است. «آفتاب در محراب» سومین جلد از مجموعه ۱۴ جلدی «چهارده خورشید و یک آفتاب» است که در ۱۰۸ صفحه منتشر شده است.
علاقه‌مندان جهت مشاهده و تهیه این کتاب می‌توانند به کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور مراجعه کنند.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.