انتخابات

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در برنامه پزشک خانواده شهری خراسان رضوی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در برنامه پوششی پزشک خانواده در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، جواد حسینی اظهار کرد: هم اکنون یک میلیون و ۴۱۰ هزار نفر زیر پوشش پزشک خانواده روستایی هستند و قرار است ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در قالب برنامه پزشک خانواده شهری تحت پوشش قرار گیرند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این برنامه به ازای هر ۳۰۰۰ نفر، یک پزشک، ۳ مراقب سلامت و یک منشی در قالب تیم پزشک خانواده شهری فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بابیش از ۲۰ هزار نفر هم از ابتدای اردیبهشت به عنوان یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

حسینی با بیان اینکه نرخ فرزندآوری هم اکنون کمتر از نرخ جایگزینی است و در صورت ادامه این روند جمعیت کشور در ۸۰ سال آینده به ۳۱ میلیون نفر می‌رسد، تصریح کرد: موضوع جمعیت در پنج حیطه ازدواج، فرزندآوری، درمان ناباروری، سقط و طلاق پیگیری می‌شود که موضوع درمان ناباروری و سقط فقط به دانشگاه مربوط است و سه موضوع دیگر با همکاری دیگر سازمان‌ها انجام خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین بر ارتقای سلامت روانی اجتماعی، پیشگیری از سوء مصرف مواد و به ویژه سیگار بین نوجوانان از طریق عوامل اجتماعی موثر بر سلامت تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به شیوع ۶۴ درصدی چاقی و اضافه وزن در جمعیت تحت پوشش دانشگاه و خراسان رضوی لازم است اصلاح سبک زندگی با بکارگیری آموزه‌های طب ایرانی با عنایت ادغام این برنامه در نظام شبکه مورد تاکید قرار گیرد.

حسینی افزایش مراقبت فعال گروه‌های هدف بخصوص مادران باردار، گسترش شبکه، سنجش دانش آموزان بدو ورود به مدرسه، مراقبت بیماری‌های دیابت، فشار خون و سرطان‌های زنان، پیگیری اجرای برنامه‌های سلامت دهان و دندان، ارتقای سواد سلامت و خودمراقبتی، سلامت محیط و کار، سلامت شغلی را از اهم فعالیت‌های این معاونت در سال جدید برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.