انتخابات

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از اجرای طرحی جدید برای برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران خبر داد.

طرح پلیس برای برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران متخلف

سردار سیدتیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور فراجا از اجرای طرحی تازه برای برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران خبر داده است. او گفت: قبل از هرچیز باید تاکید کنم که نباید درمورد موتورسیکلت سواران از واژه‌ها و عباراتی مانند جمع‌آوری و ساماندهی و ... استفاده کنیم. طرح‌هایی که اجرا می‌کنیم باید در راستای فرهنگ‌سازی و برخورد با تخلفات باشد. در واقع یعنی طرحی را اجرا کنیم که هم رفتارهای ایجابی در آن تعریف شده باشد و هم رفتارهای سلبی.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز طرح‌ها و پیشنهادهای مختلفی برای برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران بررسی کردیم. همچنین طرح‌هایی را که در گذشته اجرا شده بود، بررسی و آسیب‌شناسی کردیم و دلایل موفق نشدن هرکدام را مورد توجه قرار دادیم، در نهایت طرحی به نام غدیر تدوین شد که این طرح به زودی برای ساماندهی موتورسیکلت سواران اجرایی خواهد شد. 

حسینی با بیان اینکه رویکرد اصلی در طرح غدیر، توجه به اقدامات ایجابی است؛ گفت:‌ یکی از تجربه‌های نه چندان خوب ما در طول سال‌های گذشته این بود که فقط و فقط شروع کردیم به جمع آوری موتورسیکلت‌ها و آن ها را به پارکینگ بردیم، مدتی بعد پارکینگ‌ها از موتورهای توقیفی پر شد و در واقع موتورها آنجا رسوب کردند که این چرخه، یک چرخه معیوب بود.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با تاکید بر اینکه تلاش شد که اقدامات پلیس راهور در این حوزه اقدامات اثر بخشی باشد، گفت: ‌این اثربخشی نیز از طریق انجام اقدامات ایجابی و سلبی انجام خواهد شد. به هرحال ما باید بپذیریم که موتور سیکلت وسیله نقلیه‌ای با قدرت مانور بالاست و باید در یک چهارچوبی قرار بگیرد و راکب آن نسبت به رعایت قوانین و مقررات حساس باشد و از بی‌نظمی پرهیز کند. برای تحقق این امر هم باید کار سلبی کنیم و هم باید اقداماتی از جنسی اجرای مقررات و برخورد با تخلفات را انجام دهیم. 

حسینی با بیان اینکه در طرح غدیر تخلفاتی مانند حرکت از خطوط ویژه، حرکت خلاف جهت، حرکت از پیاده‌رو، مخدوش کردن پلاک و ... مورد توجه است، گفـت: در فازهای بعدی به تخلفات دیگر نیز رسیدگی خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا به شرکت‌های به‌کارگیرنده موتورسیکلت سواران نیز اشاره کرد و افزود: این شرکت‌ها نیز باید هم نسبت به جان و ایمنی کارمندان خود حساس و مسئول باشند و هم نسبت به آموزش و نحوه رانندگی و استفاده این افراد از موتورسیکلت حساسیت لازم را داشته باشند.

وی درباره ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی نیز گفت: از سال ۹۸ طرحی برای موتورسیکت‌های رسوبی اجرا شد. قسمتی ترخیص شدند و یک درصدی هم مانده که کسی سراغشان نیامده است، این‌ها هم به زودی بر اساس قانون تعیین تکلیف خواهند شد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.