مردان و زنان کرمانشاهی نسبت به اخلاق نیکو، غیرت، مردانگی، خانواده دوستی تعصب دارند به گفته استاندار، این تعصبی مطلوب است بنابراین بی‌حجابی حرام شرعی، حرام ملی، حرام سیاسی و حرام کرمانشاهی است.

حیا و عفاف از ویژگی‌های بارز زنان ایرانی/ استاندار کرمانشاه: «حجاب» غیرت کُردها است

به گزارش قدس آنلاین، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «مسئله‌ی حجاب محدودیت شرعی و قانونی است؛ آنجا محدودیت دولتی نیست، قانونی است و شرعی است؛ کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند نمی‌دانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که این‌ها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعا نمی‌کنند؛ من می‌دانم. خیلی از این‌ها کسانی هستند که اهل دین‌ند، اهل تضرعند، اهل ماه رمضان‌ند، اهل گریه و دعای‌ند، [منتها] توجه ندارند که چه کسی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه‌ی با حجاب است».

بله؛ امروز دشمن برای حاکمیت بر کشورهای اسلامی، حجاب و عفاف را هدف قرار داده؛ استکبار جهانی همواره طی چهل و چهار سال عمر با برکت انقلاب اسلامی تمامی توان خود را برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گرفته و هر بار با وحدت، همدلی و بصیرت ملت به شکل مفتضحانه‌ای شکست می‌خورد.

والاترین نمود فرهنگی بانوان جامعه ما؛ عفاف و حجاب است؛ در تمامی اسناد، سنگ‌نگاره‌ها و کتیبه‌های به جا مانده از دوره‌های تاریخی مختلف از ایرانیان به عنوان ملتی صاحب فرهنگ و تمدن نام برده شده که حیا و عفاف از ویژگی‌های بارز آن‌ها است که دشمن در اغتشاشات اخیر درست دست روی این موضوع گذاشت و به عبارتی کشف حجاب، رمز عملیات دشمن در اغتشاشات اخیر شد.

امسال در گوشه کنار کشور شاهد ناهنجاری‌های در خصوص رعایت نکردن عفاف و حجاب هستیم البته تنها عده محدودی از بانوان جامعه گول توطئه دشمنان را خورده و این واجب شرعی را رعایت نمی‌کنند و اکثر قریب به اتفاق زنان و مردان ایرانی از حاکمیت برخورد قاطع قضایی و انتظامی با مقوله بدحجابی را خواستار هستند.

در جامعه ما حجاب و پوشش مناسب مورد قبول قاطعی مردم و مخصوصا بانوان است، یکی از بانوان بسیجی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: اعتبار خانواده‌های ایرانی به رعایت حجاب است چون واجب شرعی است و در کشور ما قانون است، لذا در جامعه ایرانی این عدم رعایت قانون و نظم را نمی‌پسندیم از مسؤولان اجرایی توقع برخورد داریم.

موضوع عفاف و حجاب یک موضوع اجتماعی فرهنگی و دینی است، باید همواره مورد توجه دولت‌ها باشد تا به عنوان سدی محکم در برابر برنامه تهاجم فرهنگی دشمن عمل کند.

همه ارزش‌های انقلاب اسلامی به رعایت احکام اسلامی وابسته است و نمی‌شود به آن بی‌توجه بود؛ آنگونه که محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این باره معتقد است آنگونه که تک تک مسؤولان در دفاع از مرزهای جغرافیایی مسؤول هستند در قبال دفاع از آبرو، امنیت، رفاه و زندگی آزادمنشانه مردم نیز موظف هستند. باید به طور جدی در تمامی ابعاد به این وظیفه توجه ویژه‌ای شود.

حیا و عفاف از ویژگی‌های بارز زنان ایرانی/ استاندار کرمانشاه: «حجاب» غیرت کُردها است

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: همانگونه که دفاع از مرزها واجب است به تعبیر مقام معظم رهبری، برای مردم مسلمان ما هم حجاب یک واجب شرعی و واجب ملی است.

وی گفت: تعبیر واجب یعنی الحاقی، همراه ضروری که با آن زندگی می‌کنیم. حجاب برای ما ایرانیان یک ارزش واجب ملی است، اگر می‌خواهیم ملی‌گرا باشیم. حجاب برای ما ایرانیان یک واجب شرعی است، اگر می‌خواهیم اسلامی زندگی کنیم.

صحرایی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ آیه در قرآن کریم به موضوع حجاب اشاره دارد، تصریح کرد: یکی از توصیه‌های دین مبین اسلام به بانوان رعایت حجاب و عفاف است بنابراین حجاب مسئله‌ای امروز و دیروز نیست، همان خدایی که فرموده در مقابل ظلم بایستید، حج به جا بیاوردید، روزه بگیرید. فرموده است: مرد و زن باید حریمی را رعایت کنند؛ مردان و زنان مؤمن باید چشمان عفیف و پوشش مناسبی داشته باشند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: حجاب برای کرمانشاهی‌ها واجب کرمانشاهی است چون کرمانشاهی را به غیرت و مردانگی می‌شناسند، حجاب در نقطه نقطه استان از عشایری، روستایی گرفته تا شهری جزءلاینفک زندگی خواهران و مادران ما بوده بی‌حجابی مطلقا در فرهنگ زیبا و غیرتمند ورود نداشته است.

وی افزود: مردان و زنان کرمانشاهی به اخلاق نیکو، غیرت، مردانگی، خانواده دوستی تعصب دارند. این تعصبی مطلوب است، بنابراین بی‌حجابی حرام شرعی، حرام ملی، حرام سیاسی و حرام کرمانشاهی است.

صحرایی خاطرنشان کرد: باید این فرهنگ خوب  ابا و اجدادی را با نهایت دقت، ظرافت، رفاقت، برادری پاس بداریم و همان سرویس‌های خبری که یک روزی تحریم‌ها را تشویق می‌کردند حالا در حال تشویق بی‌حجابی هستند؛ ملت باید دوست را از دشمن تشخیص دهد.

وی یادآور شد بنا داریم با همراهی هم در سطح استان با تقویت برادری و آگاهی عمومی و انسجام اجتماعی از فرهنگ و خلقیات خوب با تعصب بیشتری پاسداری کنیم تا ان‌شاءالله بتوانیم آنچه که بزرگان، پدران و مادران، شهدا و انقلاب اسلامی به ما هدیه کرده، پاس بداریم.

حجاب و عفاف جزء اولویت‌ها و خصوصیات مهم در میان مردمان کُرد است و به عنوان ارزش‌های مهم هم در جامعه اسلامی مطرح می‌شود. بنا بر آموزه‌های دینی رعایت حجاب عاملی برای حفظ ارزش والای انسانی بانوان است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.