رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی دهم اردیبهشت‌ماه در بیرجند برگزار می‌شود.

برگزاری کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدحسین سید کاشی عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی قرآن کریم احمد ابوالقاسمی، حافظ بین‌المللی قرآن معتز آقایی و عطیه عزیزی حافظ و مفسر ۹ ساله قرآن کریم روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹:۳۰ در محل سالن دکتر فروزانفر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این کرسی به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی یادآور شد: این طرح در راستای ایجاد انس و آشنایی بیشتر جمعیت فرهیخته دانشگاهی با کلام الهی و با هدف محقق نمودن تأکیدات قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و همچنین منویات امام راحل و حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و تمسک به سیره عملی ایشان در استماع کلام الهی و ترویج سبک زندگی اسلامی به نگارش در آمده است.

سید کاشی ادامه داد: امیداست بتوان با اجرای چنین طرحی علاوه بر کسب توفیقات فردی فرهیختگان، گامی در افزایش خدمات ایشان پس از اکتساب اخلاق حمیده قرآنی برداشت.

وی به اهداف و ضرورت اجرای طرح اشاره داشت و گفت: معطر نمودن فضای دانشگاه‌ها به عطر تلاوت قرآن، به منظور ایجاد انس عمومی با قرآن کریم، تقویت اندیشه‌ها و باورها در سبک زندگی از منظر قرآن و بهره‌گیری از فرصت فضای معنوی این کرسی‌ها در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه از جمله این موارد است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی، الگوسازی مناسب برای جامعه به‌ویژه جوانان با نمایش ظرفیت‌های قرآنی نخبگان تراز اول علمی کشور را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد بستری برای تجمع نخبگان قرآنی کشور که می‌تواند منجر به انس و الفت بیشتر و بنا به فرمایش حضرت امام صادق علیه السلام منجر به زنده دلی گردد.

سید کاشی بیان کرد: اجرای تواشیح و برگزاری مسابقه قرآنی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این جلسه است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در این جلسه برای عموم دانشجویان آزاد است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.