مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: رانندگان ناوگان حامل مواد معدنی در این استان ملزم به اخذ کارت هوشمند برای فعالیت در این حوزه هستند و این الزام از ۱۵ اردیبهشت‌ جاری اجرایی می‌شود.

ناوگان حمل مواد معدنی در خراسان رضوی ملزم به اخذ کارت هوشمند شد

به گزارش قدس خراسان، جعفر شهامت اظهار کرد: کالاهای معدنی و ساختمانی ۴۰ درصد از تناژ کالای حمل شده سالانه و نیز سهم ۳۰ درصدی سفر در جاده‌های استان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: حمل اضافه تناژ تولیدات معدنی سالانه خسارت زیادی به جاده‌های استان وارد می‌کند و با توجه به الزام قانون بودجه در سال‌جاری و ساماندهی حمل مواد معدنی، گرفتن کارت هوشمند برای حمل بار و مواد معدنی از نیمه اردیبهشت برای رانندگان الزامی است.

وی اضافه کرد: پس از تاریخ ذکرشده هرگونه حمل و جابه‌جایی مواد معدنی در جاده‌ها و شهرها برای خودرو و رانندگان فاقد کارت هوشمند ممنوع خواهد بود و مسوولیت جرایم احتمالی یا توقیف محموله در صورت تحویل بار به رانندگان و وسایل نقلیه حمل بار فاقد کارت هوشمند برعهده بهره‌برداران معادن است.

شهامت اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان حمل‌ونقل معادن از تاریخ مزبور را مشروط به گرفتن بارنامه و تاییدیه پیمایش از طرف اداره‌کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانست و افزود: تمام رانندگانی که تاکنون موفق به دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان نشده‌اند می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با این اداره کل، نسبت به دریافت کارت هوشمند اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.