بررسی‌ها حاکی از آن است که اختلال رخ داده دربرخی پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی رفع شده است و پیش بینی می‌شود اختلال دیگر پیام‌رسان‌ها هم به زودی برطرف شود.

اختلال برخی پیام رسان‌های داخلی رفع شد/ مشکل ایتا حل می شود

طبق اعلام کاربران فضای مجازی، برخی پیام‌رسان‌های داخلی از جمله، ایتا، بله، سروش پلاس و آی گپ و برخی شبکه‌های اجتماعی مانند ویراستی و روبیکا از ساعات بعد از ظهر دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت از دسترس خارج و کاربران آن ها دچار مشکل شدند. علت این موضوع از سوی مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مشکل در شبکه تامین برق در یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام شد. 

با گذشت چندین ساعت از ایجاد این اختلال، بررسی‌ها حاکی از آن است که اختلال رخ داده در برخی از  پیام‌رسان‌ها رفع شده است.

در همین خصوص محمد احسان خرامید، مدیر مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در یک پیام رسان داخلی گفت: سکوهای بله، آیگپ، گپ و سروش‌پلاس، همچنین شبکه‌های اجتماعی ویراستی و روبیکا در حال خدمت‌رسانی هستند و پیام‌رسان ایتا هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع مشکل خواهد شد. وزیر ارتباطات نیز از ساعات پیش شخصاً در محل دیتاسنتر حضور دارد و از نزدیک بر عملیات فنی تیم‌های مستقر نظارت می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه صفری ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    ببخشیدی اتیا من کار نمیکنه باید چکار کنم راهنمایی کنید