امام جمعه ایلام گفت: جشنواره علامه حلی بستر و فرصت مناسبی برای پژوهشگران و طلاب و روحانیون برای پاسخ گویی به شبهات دینی با علم و تحقیق است.

اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی(ره) در ایلام برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار»  در این مراسم اظهار کرد: اولین تفاوت انسان به عنوان اشرف مخلوقات با سایر مخلوقات برخورداری از قوه تعقل است، خداوند به انسان استعدادهای بی‌شماری داده و در این راه به انسان عقل و اراده داده تا از این استعدادها بهره ببرد و همچنین در بعد روحی انسان را به درجه‌ای رسانده که مسجود فرشته‌ها بوده است.

وی افزود: زمانی که انسان از علم و دانش برخوردار باشد به خدا نیز نزدیک‌تر می‌شود، زیرا کسانی که علم به قدرت خدا داشته باشند و او را بشناسد یقینا به حقارت خود در برابر بزرگی خدا پی‌می‌برند و در نهایت هم کسی که خدا را بشناسد از غیر خدا ترسی ندارد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: تعلیم و تربیت انسان در دو بُعد مادی و معنوی در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته و علم و دانش و پیشرفت های فناوری برای آسایش و آرامش انسان است   وبعد معنوی و روحی انسان همان جایگاه خلیفه‌الهی بر روی زمین است که همه علوم برای رسیدن به خدا و ارتباط با الله است، آن دانشی که پیامبران الهی برای آن معبوث شده اند، برای ارتباط انسان به عنوان اشرف مخلوقات با خالق هستی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: علما و دانشمندان با شناخت قدرت الهی در علوم و دانش های مختلف، با تمام وجود قدرت الهی را درک می کنند و بر این اساس در برابر خداوند خشیت دارند.

امام جمعه با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند که با ایجاد شبهات در فضای حقیقی و مجازی، نوجوانان و جوانان ما را از مسیر صحیح خارج کرده و در دین اقشار مختلف جامعه اسلامی تزلزل ایجاد کنند، گفت: روحانیت و علما به عنوان مدافعان علم و معرفت در حوزه های علمیه، سربازان خط مقدم جبهه پژوهش و پاسخگویی به این شبهات هستند.

کریمی‌تبار با بیان اینکه جشنواره علامه حلی بستر و فرصت مناسبی برای پژوهشگران و طلاب و روحانیون برای پاسخ گویی به شبهات دینی با علم و تحقیق است.

حجت‌الاسلام «مهدی تقوایی» معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام نیز اظهار کرد: ۲۰۷ اثر پژوهش در حوزه خواهران و برادران در جشنواره علامه حلی(ره) ثبت شده‌اند که در این میان ۱۴۷ اثر مربوط به حوزه برادران و ۵۷ اثر مختص به حوزه خواهران است.

وی گفت: ۴ دوره ارزیابی آثار به غیر از مشابهت‌یابی آثار برگزار شده که در مجموع ۵ آثار حائز مقام شدند، دو اثر در حوزه برادران در مقام اول و دوم و سه اثر در حوزه برادران که مقام دوم و سوم هستند، در ادامه پنج اثر در حوزه خواهران و ۵ اثر در حوزه برادران و ۱۱۰ اثر شایسته تقدیر کسب کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.