انتخابات

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
کد خبر: 869637

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی و بازرس کل استان خراسان رضوی گفت: قانون بودجه سال جاری دارای نقاط شاخصی است که بر اساس آن دستگاه های اداری و اجرایی در سطح ملی و استانی باید زیرساخت لازم را برای هوشمندسازی اقدامات نظارتی و بازرسی انجام دهند.

 قانون بودجه سال جاری دارای نقاط شاخصی است

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام موسی فتوحی روز پنجشنبه در حاشیه همایش آموزشی"تکالیف قانونی شرکتهای دولتی خراسان رضوی در قانون بودجه ۱۴۰۲" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نبود زیرساخت نظارت برخط و هوشمند در دستگاههای اجرایی و دولتی استان برای رصد لحظه به لحظه توسط سازمان بازرسی به عنوان ترک فعل مسوولان محسوب می‌شود.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی و بازرس کل استان خراسان رضوی گفت: با محقق شدن این زیرساخت نظارتی، بازرسی ها و نظارت‌ها به‌صورت لحظه‌ای، روزآمد و برخط انجام می‌شود و این موضوع به فرآیند انجام امور در این سازمان کمک می کند.

وی بیان کرد: در سطح استان برخی دستگاهها به واسطه پیگیری هایی که از سال‌ها قبل برای نظارت لحظه به لحظه و آنلاین، این زیرساخت را فراهم کرده اند اما بیشتر دستگاه های اجرایی امسال وفق قانون بودجه باید زیرساخت نظارت برخط را ایجاد کنند.

فتوحی ادامه داد: امسال برای اولین بار این تکلیف قانونی برای دستگاه اجرایی ایجاد شده و اگر این زیرساختها تامین نشود، خود این موضوع به نوعی ترک فعل قلمداد می شود.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی و بازرس کل استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: نظارت های هوشمند در کشورهای توسعه یافته در حال اجراست، از این رو با فراهم شدن نظارت برخط شاهد وقوع تخلفات کمتری در این نوع ساختارها هستیم.

وی بر نظارت حداکثری در سال جاری تاکید کرد و گفت: امسال به دنبال یافتن آسیب های کلان و عمده در سطح استان هستیم و در کنار شکایات مردمی و رسیدگی به آنها گزارشهایی کلان را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

فتوحی بیان کرد: در حوزه عملکرد دستگاه معمولا آنچه روی داده است را مورد بازرسی قرار می دهیم اما امسال سازمان بازرسی مواردی که باید از سوی دستگاه ها انجام می شده و انجام نشده را نیز مد نظر دارد تا دستگاه اجرایی از نظر ترک فعل مورد رصد و بازرسی قرار گیرد.

در همایش آموزشی"تکالیف قانونی شرکتهای دولتی خراسان رضوی در قانون بودجه ۱۴۰۲" که امروز به میزبانی شرکت گاز خراسان رضوی برگزار شد، تکالیف قانونی بودجه از دستگاه های دولتی برای مدیران ۲۳ شرکت بزرگ دولتی و شرکتهای عمومی برخوردار از بودجه ارایه شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.