انتخابات

خداداد عزیزی در یک جلسه خودمانی برای نخستین بار کتاب زندگی‌اش را دید و آن را امضا زد.

امضای غزال تیزپای ایران بر زندگی‌نامه‌اش/ چاپ دوم کتاب «تو خداداد عزیزی هستی» در کمتر از یکماه

کتاب «تو خداداد عزیزی هستی» نوشته جواد رستم زاده که به زوایای پنهان و ناگفته‌های زندگی خداداد عزیزی می‌پردازد، پیش از رونمایی رسمی به چاپ دوم رسید.  

مقدمه جذاب «والدیر ویرا» سرمربی برزیلی سابق فوتبال ایران در کنار تصاویری خاص از زندگی شخصی و ورزشی ستاره سابق فوتبال ایران که به گفته جواد رستم زاده؛ نویسنده اثر، برای اولین بار توسط تکنولوژی هوش مصنوعی بازسازی شده است، صفحات جذابی را در این کتاب به نمایش گذاشته که انتظار می‌رود این کتاب عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ایران را بدست آورد.

از دیدن تصاویر پدرم لذت بردم

خداداد عزیزی در مراسم امضا و خوانش این کتاب با ابراز رضایت از انتشار این اثر و ماحصل کار گفت: «حقیقتا باید به نویسنده کتاب دست مریزاد گفت که چنین مجموعه ارزشمندی را جمع‌آوری کرده است. من خودم با دیدن برخی تصاویر از پدرم متعجب شدم و البته لذت بردم. پدر من با آن کت و شلوار جذابش در عکس‌ها واقعا دیدنی شده بود و تورق این کتاب خاطرات ۲۰ سال پیش من را دوباره زنده کرد.»

عزیزی در خصوص انگیزه همکاری با نویسنده برای نوشته شدن زندگی‌نامه‌اش، توضیح داد:«کسی که کتاب را نوشته از خبرنگاران خوب و قدیمی و البته همشهری من است. سال‌هاست با هم در ارتباطیم و طبیعتاً شناخت خوبی از من دارد. برای همین پذیرفتم که این اتفاق به سرانجام برسد.

حرف‌هایی در کتاب زده شده که خودم نمی‌توانستم مطرح کنم. مثل ماجراهایی که درباره تیم ملی یا برخی باشگاه‌ها آمده و حالا نقل آن از قلم نویسنده به نظرم جذاب و خواندنی شده است.»

او افزود: «برای خودم بخش‌هایی که مربوط به داستان‌های پدرم می‌شد خیلی جذاب بود و برایم تازگی داشت. به طور کلی از نتیجه کار راضی‌ام و امیدوارم این کتاب به دست هرکسی که می‌رسد، دوستش داشته باشد.»

غزال تیزپای ایران همچنین درباره ماجرای ساخت فیلم زندگی‌اش که مورد سوال خبرنگاران بود، توضیح داد: «آن زمان صحبتش شد و نتیجه نداد، دیگر هم موقعیتی پیش نیامد. واقعیت این است که من زیاد علاقه‌ای به این ماجراها ندارم. دوست ندارم کسی حس کند دارم از خودم تعریف می‌کنم یا شلوغش کرده‌ام. هرچیزی که دارم از لطف مردم و دعای پدرم و مادر مرحومم است.»

امضای غزال تیزپای ایران بر زندگی‌نامه‌اش / چاپ دوم کتاب «تو خداداد عزیزی هستی» در کمتر از یکماه

نقشه راه برای نسل جدید

در این جلسه خودمانی، جواد رستم زاده؛ نویسنده کتاب و دبیر سرویس ورزش روزنامه قدس  با اشاره مراحل نگارش اثر و چالش‌های نوشتن آن، گفت: «یک پروژه ۲ ساله برای جمع آوری اطلاعات و خاطرات ستاره سابق فوتبال مشهد را پشت سر گذاشتیم و با اکثر دوستان و هم بازیان نزدیک خداداد صحبت کردیم و در نهایت به آنچه که امروز به صورت خصوصی از آن رونمایی کردیم رسیدیم. امیدوارم این کتاب نقشه راه خوبی باشد برای نسل جدیدی که در ابتدای راه قرار دارند.»

این روزنامه‌نگار در خصوص تصاویر خاص این کتاب که با کیفیت جذابی ارایه شده است، توضیح داد: «با ارتباطی که گرفتیم موفق شدیم تصاویری از دوران بازی این ستاره از باشگاه‌هایی که خداداد در آن بازی می‌کرد، خریداری کنیم و آن را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.»

خداداد درباره رونمایی از این کتاب هم توضیح داد: «من در جریانش نیستم. رفقایم در آکادمی زحمتش را کشیده‌اند و احتمالاً در کنار بروبچه‌های هم‌بازی‌ام مراسمی برای رونمایی خواهیم داشت.»

گفتنی‌ست،کتاب «تو خداداد عزیزی هستی» نوشته جواد رستم زاده در  252 صفحه‌ توسط نشر برید منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.