انتخابات

۷ حلقه چاه غیر مجاز در رباط کریم و ۸ حلقه چاه غیر مجاز در اسلامشهر با اخذ دستور قضایی، مسدود شد.

انسداد ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز آب در جنوب غرب تهران

به گزارش قدس آنلاین، جواد غفاری مدیر امور منابع آب شهرستان رباط کریم اظهار کرد: با تلاش اکیپ بازرسی و نظارت امور و با هدف صیانت از منابع آبهای زیرزمینی در سطح شهرستان رباط کریم، ۷ حلقه چاه غیرمجاز در مجموع به عمق ۳۷۲ متر و دبی ۱۰.۵ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات سالانه از خروج حدود ۲۰۸ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی دشت جلوگیری شد.

غفاری با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی این امور حفاظت و حراست از منابع آبی است، هشدار داد: با هرگونه تخلف در زمینه آبهای سطحی و زیرزمینی به شدت برخورد خواهد شد.

همچنین فرهاد اکبرپور سرپرست امورمنابع آب شهرستان اسلامشهر بیان کرد: با تلاش اکیپ بازرسی و نظارت امور  و با هدف صیانت از منابع آبهای زیرزمینی در سطح شهرستان اسلامشهر، ۸ حلقه چاه غیر مجاز در مجموع به عمق ۵۰۰ متر پر و مسدود شد.

وی با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات سالالنه از خروج بیش از ۱۷۰ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی دشت جلوگیری شد.

اکبرپور در ادامه خاطرنشان کرد: فرونشست جزو خطراتی است که در پی برداشت های غیر مجاز از سفره های آب زیرزمینی اتفاق می افتد و همه تلاش ها و برنامه ریزی ها در جهت جلوگیری از عواقب ناشی از برداشت های غیرمجاز از آبخوان می باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.