۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 871071

رژه نیروهای مسلح روسیه به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم امروز (سه‌شنبه) همزمان با "روز پیروزی" در میدان سرخ مسکو و با حضور پوتین آغاز شد.

رژه نظامی «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به همراه رهبران خارجی از ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان برای شرکت در این رژه در میدان سرخ مسکو حاضر هستند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ابتدای این مراسم از نیروها سان دید.

پوتین در این مراسم ضمن تبریک روز پیروزی به تمامی نظامیان روسی گفت: تمدن امروز در یک نقطه عطف قرار دارد. یک جنگ واقعی دوباره علیه سرزمین مادری ما آغاز شده است. اما ما تروریسم بین‌المللی را دفع کرده‌ایم، از مردم دونباس محافظت می کنیم، ما امنیت خود را تضمین می کنیم. مسکو خواهان یک آینده همراه با صلح و ثبات و بدون ایدئولوژی غیرقابل قبول برتری طلبی است. هر گونه ایدئولوژی برتری‌طلبی ذاتا منزجر کننده، جنایتکارانه و مرگبار است.

رژه نظامی «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو

رئیس جمهوری روسیه افزود: برخی از کشورهای غربی می خواهند مراکز توسعه مستقل را از بین ببرند. هدف آنها و در اینجا چیز جدیدی نیست، دستیابی به تجزیه و ویرانی کشور ما، خط بطلان کشیدن بر نتایج جنگ جهانی دوم، درهم شکستن نظام امنیت جهانی و قوانین بین‌المللی، خفقان مراکز حاکمیتی است.

پوتین افزود که غرب درگیری ها و انقلاب ها را تحریک می کند و ارزش های سنتی را از بین می برد. در حال حاضر حرکتی به سوی جهان عادلانه‌تر و امکان توسعه برای همه کشورها و ملت‌ها وجود دارد.

وی افزود: کی‌یف در حال حاضر گروگان یک کودتاست و به ابزار چانه‌زنی غرب تبدیل شده است.  

پوتین اظهار کرد: حضور رهبران کشورهای همسود در این مراسم نشان دهنده نگرش تقدیرآمیز آنها به یاد و خاطره جنگ جهانی دوم است. تمام مردم اتحاد جماهیر شوروی در این پیروزی مشارکت داشتند.

رژه نظامی «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو

رژه نظامی «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو

رژه نظامی «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.