۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: 872999

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: با خرید تضمینی ۱۵۶ تن کلزا از کشاورزان شهرستان تایباد عملیات خرید تضمینی این دانه روغنی در استان آغاز شد.

خرید تضمینی کلزا در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، وحیدرضا فریدونی اظهار کرد: خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در روزهای پایانی اردیبهشت ماه از شهرستان تایباد با خرید ۱۵۶ تن کلزا آغاز شده است.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر دو مرکز خرید در استان فعالیت دارند که با گسترده شدن عملیات خرید در سایر شهرستان‌ها ۱۴ مرکز خرید به خدمات رسانی به کشاورزان خواهند پرداخت.

وی قیمت پایه خرید دانه کلزا را در سال جاری ۲۲۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: این قیمت خرید تضمینی با احتساب ۱۰ درصد رطوبت و ۲درصد ناخالصی خواهد بود.

فریدونی گفت: پیش‌بینی می‌شود از مجموع ۳۲۰۴ هکتار سطح زیر کشت بیش از ۵۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی، به همراه داشتن کپی مدارک شناسایی و تاییدیه حساب بانک کشاورزی را از مهمترین الزامات روند خرید تضمینی در مراکز خرید برای کشاورزان برشمرد.

وی، افزود: با تمهیدات اندیشیده شده وجه محصولات خریداری شده در کوتاهترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.