دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت خوزستان گفت: به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت  ۲۹ نفر از خدام آستان قدس رضوی در شهرها، روستاها و مناطق مختلف محروم و کم برخوردار استان خوزستان حضور خواهند داشت.

حضور خدام رضوی در ۲۸۰ منطقه کم برخوردار خوزستان

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام قاسم سمیری یکشنبه درنشست خبری به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت بیان‌کرد: در قالب کارگروه‌های پنج گانه فرهنگی و هنری، تبلیغات، فضا سازی و اطلاع رسانی، زنان و خانواده، اقشار و اقوام ستاد بزرگداشت دهه کرامت خوزستان؛ برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید ویژه دهه کرامت را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت این ایام در استان برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌های کارگروه مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید با مدیریت کانون فرهنگی هنری جوادالائمه در اهواز مدیریت می‌شود و برای این منظور بیش از۷۰۰جشن مردمی با هماهنگی این کارگروه در مساجد، حسینیه‌ها، محلات و مناطق عشایری و روستایی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت خوزستان با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت از روز گذشته در برخی شهرستان‌ها به مناسبت روز دختر آغاز شده افزود: جشن دختران آفتاب در شهرهای شوش و شادگان از جمله این برنامه‌ها است که با اجتماع بزرگ دختران در این رویداد فرهنگی برگزار شد.

وی از برگزاری هشت مراسم شب شعر کرامت به زبان فارسی و عربی با ظرفیت ۲ تا سه هزار نفر خبر داد و گفت: شهرهای اهواز، باغملک، شادگان، بندر امام خمینی (ره)، هویزه، باوی، ماهشهر و رامشیر میزبان این رویداد فرهنگی هستند.

سمیری افزود: برگزاری ۱۰ جشن بزرگ با محوریت حجاب و عفاف در همایش دختران آفتاب و با عنوان بهترین دختر دنیا به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در شهرستان های اهواز، شوش، دزفول، شادگان، اندیمشک، باغملک و کارون نیز اجراء می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۵۰ مسابقه فرهنگی و هنری در قالب کتابخوانی، نقاشی، عکاسی و شعر عربی در این ایام افزود: برگزاری ۵۰ کارگاه علمی، آموزشی و هنری در قالب مقاله نویسی، زندگی‌نامه، دیدار با خانواده شاهد و ایثارگر، ارایه ۳۰خدمت کریمانه درقالب خدمات رفاهی و سلامت اجتماعی، اعزام تیم‌های پزشکی رایگان و توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر برنامه‌هایی است که در این دهه برنامه‌ریزی شده است.

مدیر ستاد دهه کرامت خوزستان یادآورشد: ثبت نام برای شانزدهمین دوره جشنواره بزرگ سراسری قرآن کریم باعنوان "مُدهامتان " آغاز شده و تا ۳۰ تیرماه تمدید شده است که در ۲ بخش استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی از راه اندازی ۲۸۲ پایگاه قرآنی در بین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خوزستان خبر داد و گفت: این مهم در راستای تحقق شعار "هرمسجد، یک پایگاه قرآنی" برنامه ریزی شده است.

سمیری ادامه داد: مراسم اختتامیه جشن‌های رضوی با اجتماع و همدلی اقشار مردم با هدف ترویج و گسترش فرهنگ رضوی در روز میلاد امام رضا (ع) در منطقه آریا شهر اهواز برگزار می‌شود.

گفتنی است، ایام دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) شروع و تا روز میلاد حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.