به گزارش قدس آنلاین، سیدامیر سیاح رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار با اشاره به الزام قانونی دستگاهها به صدور الکترونیکی استعلامات یادآور شد: استعلام هم در واقع یک نوع مجوز است و شرایط استعلام ها باید به طور شفاف اعلام شود چرا که پاسخ استعلام اگر منفی باشد مجوز داده نمیشود.
وی با اشاره به انواع استعلامها از جمله زمین پایه، مکان محور، قابلیت و مهارت محوریاد آور شد: دستگاه های اصلی استعلام هایشان را داده اند اما هنوز برخی استعلامها استعلامها را به صورت کاملا الکترونیکی پاسخ نمیدهند.
سیاح با اشاره به عملکرد مطلوب وزارت نیرو در پاسخ به استعلامهای الکترونیکی اظهار کرد: برخی از دستگاه ها تعداد استعلامهایشان را به دلیل شلختگی اداری نمیدانند، شکایتها درباره برخی از دستگاه ها زیاد است.
وی در پاسخ به اینکه کدام دستگاهها بیشترین تاخیر را دارند؟ گفت: وزارت صمت و وزارت میراث تاخیر زیادی دارند.
سیاح همچنین درباره اجرای حکم قانونی صدور مجوز دستگاههایی که تاخیر دارند ازسوی درگاه ملی مجوزها، اظهار کرد: ما در یک مورد مجوز که صادر نمی شد، مجوز خانه مسافر را صادر کردیم اما دستگاههای مربوطه با آنها برخورد درستی ندارند. چون دستگاه باید به آنها خدمات بدهند اما میگویند که مجوز شما قابل قبول نیست و ما باید مجوز بدهیم که ما اگر چنین چیزی ببینیم قطعا برخورد خواهیم داشت.
رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار با اشاره به اینکه هر سه قوه برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها پای کار هستند، گفت: فهرستی از متخلفان را به دادسرا ارائه دادیم و قوه قضائیه باید رسیدگی و برخورد کند.
وی همچنین از صدور کیفرخواست در همین زمینه برای یک رئیس سازمان تاکید کرد: مسئولی که قانون شکنی میکند قانون باید درباره او اجرا شود و یک مصوبه است که اگر هفت روزه مجوزهای تجاری پاسخ داده نشود، جواب مثبت تلقی میشود و این موضوع باید اجرا و با مسئول متخلف برخورد شود.
نظر شما