به گزارش قدس آنلاین، مطابق تاکید ماده ۷ اصل ۴۴ قانون اساسی برای سهولت در صدور مجوزهای کسب و کارها به آمار منتشر شده در ۱۹ بهمن و تعلل دستگاه ها در صدور مجوزهای کسب و کار سری زدیم.
در این آمارها آمده است که چندین دستگاه بیش از ۲۰ روز تاخیر در پاسخگویی به استعلامات و پروندههای ثبت درخواست را داشته اند. به طور مثال؛ نظام روانشناسی ۲ پرونده دریافتی خود را با ۳۷ روز تاخیر و بدون پاسخ و رسیدگی در سامانه ملی مجوزها به ثبت رسانده است. این دو درخواست در تاریخ ۱۱ دی امسال اعلام درخواست کرده بودند.
دستگاه دیگر، وزارت علوم است که از بین ۱۴ درخواست ثبت شده از تاریخ ۲۱ دی امسال، اقدام به بررسی و تحویل هفت درخواست کرده است. سامانه ملی مجوزها ۲۸ روز تاخیر در پاسخ را برای این نهاد به ثبت رسانده است.
سازمان اداری و استخدامی نیز با ثبت سه درخواست ۲۳ روز تاخیر در پاسخگویی داشته که در توضیحات عدم پاسخگویی به این درخواست ها، آمده است: "مکاتبه پیگیری انجام شده"
دستگاه هایی که به گفته سیاح هربار بهانه ای برای عدم همکاری های خود با مرکز ملی مجوزها عنوان می کنند و حال شرایط کرونا و شیوع این بیماری را دلیل عدم اتصال عنوان می کنند.
بعد از تاخیرهای پیاپی در پاسخگویی به درخواست استعلام و صدور مجوزها، عملکرد نهادها در قبال شکایات، سوالات و تشکیل پرونده ها در دستگاه ها نیز منتشر شده است.
در نمودار زیر میزان همکاری و پاسخدهی دستگاههای متصل به سامانه نیز قابل رویت است.
این نمودار نشان می دهد دستگاه هایی مانند سازمان بیمه سلامت ایران به صد در صد شکایات در خصوص مجوزهای کسب و کار پاسخی نداده اند.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی هم با ۵۰ درصد عدم پاسخدهی به شکایات ثبت شده است.
در کنار آن نهادی به نام «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» با صد در صد انصراف از شکایات از جانب متقاضی همراه است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما