امام جمعه گرگان با اشاره به بازگشت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور گفت: سفر این ناوگروه به دور دنیا بخشی از عظمت و قدرت نیروهای مسلح ایران به ویژه نیروی دریایی ارتش را به جهانیان ثابت کرد.

امام جمعه گرگان:سفر ناوگروه نیروی دریایی ارتش به دور دنیا، نمایش اقتدار ایران بود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: روند رو به پیشرفت ایران به دشمنان ثابت کرد که قدرت نیروهای نظامی ایران در حال افزایش است.

وی در ادامه با اشاره به مسایل اخیر سیستان و بلوچستان به ویژه در زمینه آب هیرمند، بیان کرد: در معاهده سعدآباد قرار بود حق ایران و افغانستان از هیرمند به صورت ۵۰ درصد باشد اما در دوره پهلوی دوم این تعهد اجرایی نشد و خیانتی دیگر به کشور وارد گردید.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: خیانت‌های این پدر و پسر سبب مهاجرت مردم آن منطقه شد.

امام جمعه گرگان بیان کرد: رییس جمهور ما با سفر به این منطقه در چند روز گذشته، در خصوص حق آبه هیرمند به حکومت افغانستان بطور جدی اخطار داده که این مساله مهم را با تدبیر حل کنید.

آیت‌الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۱۱ ذی‌العقده سالروز ولادت امام رضا (ع) و بیان اتفاقات پس از حضور آن امام در طوس گفت: شیوه و برخورد امام رضا (ع) در مقابل بنی‌عباس و به ویژه مامون، تبدیل به الگوی مناسبی برای مواجه علما و اندیشمندان اسلامی با دسیسه‌های دشمنان شد.

امام جمعه گرگان افزود: با حضور امام رضا (ع) در خراسان، گرایش به ائمه زیاد شد، بخشی از مشکلات شیعیان برطرف شد و سیر فعالیت شیعیان روند مطلوب‌تری به خود گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.