همزمان با ایام دهه کرامت و سالروز تکریم و تجلیل مقام امامزادگان و بقاع متبرکه کشور، همایش استانی"ستارگان کرامت" خراسان رضوی در بقعه متبرکه امامزاده عبدالله(ع) روستای فدیشه شهرستان نیشابور برگزار شد.

برگزاری همایش استانی ستارگان کرامت در نیشابور

به گزارش قدس خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف خراسان رضوی، مدیرکل اوقاف خراسان رضوی در این همایش با اشاره به آیه مودت افزود: ما باید به این سلاله های پاک اهل بیت(ع) در نقاط مختلف کشور توسل و توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام محمد احمدزاده ادامه داد: ما باید خداوند را شکر مضاعف کنیم که پنجره ای از نورانیت اهل بیت(ع) را در این دیار و مکان، شهر و روستا در جوار مضجع نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به ما ارزانی داشت و می توانیم در سایه نور و رحمت این سلاله حضرت فاطمه (س) زندگی کنیم.

یک کارشناس مذهبی هم در این مراسم گفت: نکته مهمی که در مورد امامزادگان و بقاع متبرکه باید مورد تاکید خادمان و اصحاب بقاع باشد این است که این مکانها، تجلی گاه و محل اتصال بنده با خداست و باید بتوانیم برای افرادی که به اینجا پناه می آورند فضایی آماده کنیم که از سمت غیر خدا به سمت خدا هدایت شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر حیدری کاشانی افزود: هدف اتصال عبد به خداست و این مکانهای الهی دارای چنین ویژگی ای هستند و سلوک شخصی ما باید برای این باشد که فرد از دنیا به سمت خدا هدایت شود و زندگی دنیایی او برای رسیدن به این هدف، مرتب پالایش شود.

وی تاکید کرد: ما باید تمام خدمت و قوتمان را در محضر خدا بیاوریم، فردی که خدایی شد همچون شهید قاسم سلیمانی به سرچشمه تمام عزت ها و قدرت ها متصل می شود.

در این آیین سقاخانه آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) روستای فدیشه با حضور مدیرکل اوقاف استان و سایر مسئولان افتتاح شد.

در پایان این همایش از ۳۹ نفر از خادمان بقاع متبرکه شهرستان های خراسان رضوی نیز تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.