احمد نادری، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، از بررسی برنامه ها و صلاحیتِ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی روز سه شنبه این هفته ۹ خرداد ۱۴۰۲ خبر داد.

صلاحیتِ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سه شنبه در مجلس بررسی می‌شود

احمد نادری گفت: در جلسه مذکور، ابتدا رئیس جمهور محترم یک ساعت فرصت خواهند داشت در مورد برنامه ها و صلاحیت وزیر محترم پیشنهادی ایراد نطق کنند.

سپس سخنگوی محترم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، گزارش کمیسیون را به مدت ۱۰ دقیقه قرائت می کنند و پس از آن نیز دو نفر از نمایندگان مخالف و دو نفر از نمایندگان موافق، با حفظ ترتیب(یک مخالف یک موافق)، هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه بیانات خود را ارائه خواهند کرد و در انتها نیز وزیر محترم پیشنهادی، به مدت ۳۰ دقیقه به دفاع از برنامه ها و صلاحیت خویش خواهد پرداخت.

نماینده مردم تهران در ادامه گفت: آقای رضامراد صحرایی، بیست و هفتمین وزیر پیشنهادی است که برای اخذ رأی اعتماد نمایندگان، به مجلس یازدهم معرفی شده است.

نادری همچنین افزود: تا قبل از این، مجلس یازدهم برنامه و صلاحیت ۲۶ وزیر پیشنهادی دولت های دوازدهم و سیزدهم را بررسی کرده که از این تعداد، دو وزیرِ پیشنهادی، مربوط به دولت دوازدهم بوده و بیست و چهار وزیر پیشنهادی دیگر نیز مربوط به دولت سیزدهم بوده است که در مجموع، از این ۲۶ مورد، ۲۲ نفر موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس گردیده اند.

 عضو هیئت رئیسه مجلس خاطر نشان ساخت: بررسی برنامه و صلاحیت آقای رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادیِ آموزش و پرورش، پس از اعلام وصول در جلسه علنی روز سه شنبه مورخِ دوم خرداد ۱۴۰۲ ، به کمیسیون‌ تخصصی مربوطه ارسال شده که پس از اخذ گزارش ایشان (ظرف مدت یک هفته) روز سه شنبه نهم خرداد ۱۴۰۲ مجلس قرار خواهد گرفت.

طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، وزیر پیشنهادی علاوه بر کمیسیون‌ تخصصی مربوطه، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در دیگر کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز حضور می یابد و به تشریح برنامه‌ها و دفاع از صلاحیت خویش می‌پردازد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.