ژاپن موشک های دفاع بالستیک خود را امروز دوشنبه و در پی اعلام کره شمالی درباره پرتاب ماهواره از ۳۱ مه تا ۱۱ ژوئن (۱۰ تا ۲۱ خرداد) در وضعیت هشدار قرار داد و اطمینان داد هرگونه پرتابه ای را که به نظر تهدیدی از سوی کره شمالی به خاک این کشور باش

ژاپن موشک‌های دفاعی خود را در وضعیت هشدار قرار داد

به گزارش قدس آنلاین، کره شمالی اعلام کرد نخستین ماهواره موشکی خود را تکمیل کرده است و کیم جونگ اون رهبر این کشور آمادگی های نهایی برای پرتاب این ماهواره را تصویب کرد. بدین ترتیب این آخرین گام کره شمالی در میان آزمایش های سلاح و پرتاب های موشکی ماه های اخیر از جمله موشک جدید قاره پیمای بالستیک است.

سخنگوی وزارت دفاع ژاپن گفت: ژاپن انتظار دارد کره شمالی موشک ماهواره بر را از منطقه جنوب غربی همانند سال ۲۰۱۶ پرتاب کند.

کارشناسان معتقدند ماهواره جدید بخشی از برنامه تکنولوژی نظارتی شامل پهپادهاست که با هدف ارتقای توانایی حمله به اهداف در زمان جنگ طراحی شده است.

وزارت دفاع ژاپن در بیانیه ای خاطرنشان کرد: «اقدامات مخربی در برابر موشک های بالستیک و یا هرموشکی که خاک ما را هدف قرار دهد انجام خواهیم داد.»

این بیانیه افزود ژاپن از موشک استاندارد ۳ (SM-۳) یا موشک پاتریوت (PAC-۳) برای انهدام موشک کره شمالی استفاده می کند.

فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت پرتاب هرگونه موشکی از سوی کره شمالی تخطی جدی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

دفتر نخست وزیر ژاپن نیز در توئیتی نوشت: «ما قاطعانه کره شمالی را به پرهیز از هرگونه پرتاب موشکی ترغیب می کنیم» و در ادامه افزود با آمریکا، کره جنوبی و دیگر متحدان خود در زمینه جمع آوری اطلاعات همکاری خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه کره جنوبی نیز در بیانیه ای از کره شمالی خواست از اقدامات غیرقانونی پرهیز کند و افزود اگر کره شمالی این روند را در پیش گیرد با پیامدهایی رو به رو خواهد شد.

به علاوه کیم گون فرستاده ویژه کره جنوبی در امور امنیت و صلح شبه جزیره کره با همتایان آمریکایی و ژاپنی مکالمه تلفنی سه جانبه انجام داد. در این گفتگوی تلفنی ۳ طرف توافق کردند تا از نزدیک برای واکنشی یکپارچه از سوی جامعه جهانی برای پرتاب موشکی پیونگ یانگ همکاری کنند.

کره شمالی چندین بار تلاش کرده تا ماهواره های نظارت زمین به فضا بفرستد که به نظر می رسد ۲ ماهواره در اواخر سال ۲۰۱۶ با موفقیت در مدار زمین قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.