قرعه‌کشی سومین روز مسابقات جهانی تکواندو برگزار شد و نمایندگان مدعی ایران، حریفان خود را شناختند.

روز سوم مسابقات جهانی تکواندو؛ نمایندگان مدعی ایران به میدان می‌روند

به گزارش قدس آنلاین، بیست‌وششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان از دوشنبه-هشتم خرداد- در سالن ۲۵ هزار نفری «کریستال» شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شد و تا ۱۴ همین ماه ادامه دارد. ۹۴۹ تکواندوکار در ۱۶ وزن (۸ وزن بانوان و ۸ وزن مردان) در این رویداد مهم به میدان می‌روند.

فردا مبارزات اوزان ۴۹- کیلوگرم بانوان و ۸۰- و -۸۷ کیلوگرم آقایان پیگیری می‌شود که غزل سلطانی، مهران برخورداری و آرین سلیمی نمایندگان تیم ملی تکواندو ایران هستند. برخورداری و سلیمی از امیدهای اصلی تیم ایران هستند.

بر اساس قرعه کشی انجام شده در وزن ۴۹- کیلوگرم بانوان، ۵۶ تکواندوکار حاضر هستند که سلطانی باید با جانا خطاب از مصر پیکار کند.

برخورداری دارنده مدال برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ در وزن ۸۰- کیلوگرم مردان، ابتدا برابر خرومه براون از ترینیداد و توباگو به میدان می‌رود و سپس با شوکرت سالائف از ازبکستان پیکار می‌کند. او سابقه پیروزی برابر این تکواندوکار ازبک را دارد. در سمت جدول برخورداری، وو هئوک پارک قهرمان دوره گذشته مسابقات جهانی و سیمون آلسیو نفر اول رنکینگ این وزن از ایتالیا قرار دارند. در این وزن، ۵۲ تکواندوکار ثبت‌نام کرده‌اند.

در وزن ۸۷- کیلوگرم، سلیمی دور نخست با رائول گارسیا مارتینز از اسپانیا رو به رو می‌شود. نماینده ایران در صورت برتری با برنده دیدار نماینده عربستان و ساحل عاج یا مکزیک مبارزه می‌کند. در سمت جدول سلیمی، میگوئل مارتینز از برزیل و نفر اول رنکینگ جهان قرار دارند. همچنین در این وزن ۴۳ تکواندوکار حضور دارند. متین رضایی در ۲ روز ابتدایی این مسابقات یک مدال برنز برای تیم ایران به ارمغان آورد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.