مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از هوشمندسازی ۳ میلیون کنتور تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

هوشمندسازی ۳ میلیون کنتور و امکان فروش گاز مشترکان در بازار ثانویه

به گزارش قدسآنلاین، رضا نوشادی با بیان اینکه هوشمندسازی کنتور ۲۷ میلیون مشترک در دستور کار است، اظهار کرد: این موضوع باید با تنظیم‌گری همراه شود، در غیر این صورت تنها به مدیریت اطلاعات و پایش منتهی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه، ۳ تا ۴ میلیارد دلار اعتبار برای ابرپروژه هوشمندسازی در نظر گرفته شده است، گفت: طرح‌های هوشمندسازی برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی‌ شده و امسال هوشمندسازی ۳ میلیون مشترک انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به جزئیات ایجاد بازار ثانویه، گفت: باتوجه به اینکه شر کت ملی گاز ایران در اغلب قراردادها تعهد تامین گاز را برای چهارماهه سرد سال ندارد، پتروشیمی‌ها و صنایع دیگر می‌توانند در این بازار با ارائه  گواهی صرفه‌جویی گاز را برای صنعت خودشان استفاده کنند.

نوشادی با بیان اینکه این طرح شامل حال تمام بخش‌ها از جمله خانگی و صنایع می‌شود، اظهار کرد: این یک بازار مانند بورس است و هرکسی می‌تواند خرید کند.

وی با بیان اینکه با تنظیم‌گری سراغ بدمصرف‌ها و  پرمصرف‌ها خواهیم رفت و بنا داریم اقشار ضعیف جامعه را کمک کنیم تا بتوانند سیستم‌های خانگی خودشان را عایق کنند، اظهار کرد: امیدواریم تنظیم‌گری‌هایی که در توسعه گاز طراحی می‌شود اجازه اجرا را از مراکز دولتی کسب کند تا ما روزگار درخشان‌تری را در صنعت گاز کشور داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.