۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 880437

مجتبی همتی‌فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: بودجه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در سال ۱۴۰۲ به ۲۰۹ میلیارد تومان رسیده است و بودجه‌ای که در بهزیستی بود، تجمیع نشد وگرنه باید بودجه سازمان ۴۰۰ میلیارد تومان شده بود.

تعطیلی بیش از ۱۳ هزار مهدکودک در کشور

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: ۴۰ هزار مهدکودک که دوران قبل از کرونا فعال بود به دلایل شرایط کرونا و شرایط اقتصادی ناشی از آن، کاهش یافته است و به ۲۶ هزار و ۸۰۰ مرکز رسیده است.

وی درباره آغاز به کار فعالیت مهدهای کودک متناسب با ساعت کار دولت، افزود: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری این مسائل را پیگیری می‌کند البته باید متناسب سازی انجام شود و موضوع تعیین تکلیف شود،هر چند شروع کار از ساعت ۶ صبح دشواری‌هایی را برای خانواده‌ها ایجاد خواهد کرد اما امیدواریم ادارات با کودکستان‌هایی که در جوار خود ایجاد کرده‌اند بخشی از موضوع را مدیریت کنند و هنوز به کودکستان‌ها اعلام نشده است که از ساعت ۶ صبح فعالیت خود را آغاز کنند.

وی درباره هزینه‌های مهدهای کودک گفت: در مواجهه با مهدکودک، با مدرسه مواجه نیستیم. حتی فضای مدرسه متفاوت است چون اجباری است اما مهدکودک اینگونه نیست. در مدرسه کتاب واحد هست اما مهدکودک اینگونه نیست؛ هزینه تمام شده در مناطق مختلف و شهرهای مختلف متفاوت است. ۷۰،۸۰ درصد هزینه‌های مهدکودک هزینه تمام شده فضا و مربی است.

همتی‌فر اضافه کرد: در گذشته شهریه پیش‌دبستانی ۸۰ درصد شهریه دبستان بود و مهدکودک‌ها هم در بهزیستی اینگونه بود که سالیانه بر اساس رتبه و فوق برنامه شهریه تعیین می‌شد و در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ سقف درصد اعلام کردیم؛ به این شکل که در استان‌ها، شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک استان حضور دارد و می‌توانست تا سقف ۴۰ درصد شهریه را تعیین کند که تا پایان شهریور ۱۴۰۲ شهریه روشن است.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک افزود: بعضی از مراکز ممکن است به دلیل افزایش هزینه‌ها، سرخود نسبت به افزایش شهریه اقدام کنند که ما در حد بضاعت نظارت کردیم اما خانواده‌ها دقت کنند که باید آن مرکز مجوز سازمان تعلیم و تربیت کودک داشته باشد و مبلغ پیش ثبت‌نام علی‌الحساب به اندازه سال قبل است.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.