رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور از افزایش سقف تعهدات خیرین مدرسه‌ساز به ۱۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال جاری و ۱۶ هزار میلیارد تومان پس از آن، خبر داد.

سازمان نوسازی مدارس نتوانسته امکانات مدارس خیّری را تأمین کند/ تعداد زیادی از مدارس تکمیل نشده است

ناصر قفلی در خصوص اینکه یک کلاس از هر ۲ کلاس درس در کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث می‌شود گفت: این تعداد اضافه شده و سهم خیرین در مدرسه‌سازی بیشتر از سازمان نوسازی مدارس می‌شود و اکنون نیز خیرین، تعداد زیادی مدرسه ساخته‌اند که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، امکانات مالی برای تکمیل و تجهیز آن‌ها نداشته است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس هم گناهی در این زمینه ندارند، اظهار کرد: اوراق ۳ ساله‌ای که به نوسازی مدارس تخصیص می‌یابد، سم مهلک است که ارزش آن در موعد مقرر نصف می‌شود.

قفلی افزود: بنابراین سازمان نوسازی مدارس نتوانسته امکانات مدارس خیری را تامین کند و هزینه تعداد زیادی از مدارس را خیرین پرداخته‌اند اما متاسفانه بدون امکانات مانده و تکمیل نشده است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور ابراز کرد: امیدوارم با فروش املاک مازاد آموزش و پرورش امکانی فراهم شود تا به هر میزان اعتباری که خیرین می‌دهند، دولت هم به همان اندازه در اختیار سازمان نوسازی قرار دهد تا بتواند عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند و قسمتی از مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه امسال تعهدات خیرین مدرسه‌ساز ۲ برابر سال گذشته است، گفت: تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته ۴ هزار میلیارد بود که امسال ۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌کنیم و انتظار داریم تا پایان سال به ۱۰ هزار میلیارد تومان هم برسد.

قفلی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مدارس خیّری نیمه‌تمام است، خاطرنشان کرد: روند تعهدات خیرین مدرسه‌ساز، افزایشی بوده و به زودی به ۱۶ هزار میلیارد تومان هم خواهیم رسید.

منبع: پانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.