تیم ملی فوتبال ایران در آخرین روز از مرحله گروهی امروز از ساعت ۱۸:۳۰ در بیشکک میهمان تیم ملی قرقیزستان است.

نگاهی به دیدار امروز قرقیزستان -ایران ؛ نبردی برای فینالیست شدن

 ایران در اولین بازی خود با نتیجه ۶ بر یک از سد افغانستان گذشت. قرقیزستان هم با حکم کمیته انضباطی ۳ بر صفر افغانستان را مغلوب کرد. با توجه به شرایط جدول تیم ملی با یک تساوی صدرنشین گروه شده و در دیدار فینال با تیم ملی ازبکستان دیدار خواهد شد و در صورت شکست هم از گردونه رقابت‌ها حذف می‌شود. 

چهارمین دیدار با قرقیزها

مصاف ایران با قرقیزستان در تورنمنت کافا چهارمین تقابل تاریخ دو تیم خواهد بود. قرقیزها در اولین رویارویی دو تیم در شرایط عجیبی پا به میدان گذاشتند. ایران و قرقیزستان در انتخابی جام‌جهانی ۱۹۹۸ هم‌گروه بودند. تیم ملی قرقیزستان با اتوبوس از قرقیزستان به سمت سوریه حرکت کرده بود و بازی نخست را به دلیل اینکه در زمان مقرر به سوریه نرسیده بود ۳-۰ بازنده شد. این تیم تنها چند ساعت مانده به بازی با ایران به محل مسابقات رسید و در برابر نسل طلایی سال ۹۸ حرفی برای گفتن نداشت و ۷-۰ مغلوب شد. ایران در بازی برگشت هم ۳-۱ این تیم را شکست داد. تیم ملی در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش هم در قالب یک دیدار دوستانه با قرقیزستان بازی کرد که با نتیجه ۶-۰ به پیروزی رسید. 

دومین حضور متوالی قرقیزستان در آسیا

تیم ملی قرقیزستان در رده نود و ششم رده‌بندی فیفا و در رتبه هفدهم آسیا جای دارد. این تیم در ۵ بازی قبلی خود تنها یک برد داشته که آن هم برابر افغانستان در بازی قبلی بوده است. قرقیزستان تا قبل از جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ توفیق در صعود به رقابت‌های بین‌المللی نداشت ولی در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار در این رقابت‌ها حاضر شد و حتی تواست به مرحله حذفی راه یابد. قرقیزستان در جام ملتهای آسیا این دوره هم حضور دارد که نشانگر پیشرفت فوتبال قرقیزستان است. 

این بازی برای قرقیزستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علاوه بر اینکه ۸۰ درصد بلیط‌های این دیدار فروش رفته، رییس جمهور این کشور هم تماشاگرویژه این مسابقه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.