فرمانده پایگاه دریابانی قشم از دستگیری ۱۴ نفر از اتباع بیگانه غیر مجاز توسط مرزبانان این پایگاه در این شهرستان مرزی خبر داد.

دستگیری ۱۴ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز توسط مرزبانان قشم

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ صفر متاجی اظهار کرد: مرزبانان پایگاه دریابانی قشم در راستای کنترل مرزهای آبی این جزیره و در پی اشراف اطلاعاتی و کسب خبری مبنی بر اینکه تعدادی از اتباع بیگانه قصد ورود غیرقانونی به نگین خلیج فارس را دارند، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در این عملیات دریابانی مرزبانان این پایگاه موفق شدند ۱۴ نفر از اتباع بیگانه بدون مدارک اقامتی و هویتی را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده پایگاه دریابانی قشم توضیح داد: هر تبعه خارجی برای ورود و اقامت داخل کشور باید مجوز لازم را از مراجع رسمی اخذ کند و در غیر این صورت مرزبانان با آنها برابر قانون برخورد خواهند کرد.

سرهنگ متاجی اضافه کرد: در این رابطه پرونده ای تشکیل و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.