بر اساس اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا، مقام‌های دادگستری این کشور روز سه‌شنبه پذیرفتند تا در قبال اعتراف هانتر بایدن پسر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دو تخلف عمدی خود در پرداخت نکردن مالیات بر درآمدش در دادگاه، از تعقیب اتهام دیگر او مبنی بر حمل غیرمجاز اسلحه چشم‌پوشی کنند.

چشم‌پوشی سیستم قضایی آمریکا از اتهام بایدن جوان

به گزارش قدس آنلاین، انتشار خبر توافق دادگاه با پسر بایدن و چشم‌پوشی از تعقیب اتهام حمل غیرمجاز اسلحه توسط او، موجب شد تا دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و متحدان جمهوری‌خواهش سیستم قضایی آمریکا را زیر سوال برده و آن را به انعطاف در مقابل پسر رئیس جمهور کنونی آمریکا متهم کنند.

زمانی که ترامپ و برخی از دیگر جمهوری‌خواهان، مطالبی در مورد اعمال غیرقانونی هانتر در ارتباط با فعالیت‌های وی در اوکراین و چین را مطرح کردند، تحقیقات دیوید وایس (حقوقدانی که در دوره ترامپ به عنوان دادستان ایالات متحده در ایالت دلاور منصوب شده بود) در مورد پسر بایدن کلید خورد و در نهایت منجر به این دو اتهام مالیاتی شد که اولین اتهام‌های بایدن جوان هستند.

پسر رئیس جمهور کنونی آمریکا پیش از این در شغل‌هایی مثل لابی‌گری، وکالت، دادن مشاوره به شرکت‌های خارجی، بانکدارِ سرمایه‌گذار و حتی مدتی هم به عنوان یک «هنرمند» فعالیت کرده اما در کنار همه اینها سابقه اعتیاد به مواد مخدر را هم در کارنامه خود دارد و پیشتر به طور علنی جزئیات روند مبارزه‌اش برای ترک مواد را بیان کرده است.

اعلامیه وزارت دادگستری درباره پسر بایدن در حالی منتشر شده است که رئیس جمهور کهن‌سال آمریکا در میانه کارزار انتخاباتی مجددی قرار دارد که ممکن است وی را دوباره در مقابل ترامپ به عنوان کاندیدای پیشتاز جمهوری‌خواهان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا قرار دهد.

چشم‌پوشی سیستم قضایی آمریکا از اتهام بایدن جوان

ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود از مقامات چینی و اوکراینی خواستار انجام تحقیقات درباره فعالیت‌های هانتر در کشورهایشان شد.

بر اساس پرونده‌های دادگاه، هانتر در سال ۲۰۱۷ و در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱.۵ میلیون دلار درآمد مشمول مالیات داشت و باید بیش از یکصد هزار دلار مالیات بر درآمد پرداخت می‌کرد اما از این کار خودداری کرد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که پسر بایدن به حمل غیرمجاز اسلحه از حدود ۱۲ تا ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۸ (یعنی زمانی که معتاد به مصرف مخدر بود) متهم است، همان اتهامی که قرار شد در قِبال اعتراف به ارتکاب به دو فقره اتهام مالیاتی‌اش، دادگاه از تعقیب آن چشم‌پوشی کند.

کاخ سفید هنوز از اظهار نظر در مورد اقرار به اتهامات مالیاتی توسط پسر بایدن یا توافق وی با دادگاه برای چشم‌پوشی از اتهام حمل غیرمجاز اسلحه خودداری کرده است اما یان سامس سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: رئیس‌جمهور و بانوی اول، پسرشان را دوست دارند و از او حمایت می‌کنند تا او به بازسازی زندگی‌اش ادامه دهد. ما هیچ اظهارنظر بیشتری نخواهیم داشت.

تس لوپز کارشناس احکام دادگستری با بیان اینکه احتمالاً بایدن جوان با مجازاتی بین ۱۲ تا ۱۸ ماه حبس برای اتهامات مالیاتی‌اش روبرو خواهد شد، مجازاتی که در موارد عادی، حداقل حدود نیمی از آن را باید در سلول زندان سپری کرد، افزود: اما احتمال اینکه پسر رئیس جمهور آمریکا به زندان محکوم شود، بر اساس میزان ضرر مالیاتی، نداشتن سوء پیشینه و تمایل او به پذیرش مسئولیت اعمالش کم است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.