به گزارش قدس انلاین، شهر اهواز به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور از گذشته تاکنون موقعیت بسیار تعیین کننده در فعالیتهای اقتصادی، سیاسی، گردشگری و فرهنگی داشته و به لحاظ استراتژیک نیز دارای ابعاد بسیار تاثیرگذاری در اقتصاد ملی و از مرزهای مهم در کشور بوده است.
بر همین اساس، فرودگاه بین المللی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی مهمترین فرودگاههای جنوب کشور به شمار میرود که روزانه شاهد تردد افراد و شخصیتهای زیادی برای ورود و خروج به استان است. از میان خطوط هوایی این فرودگاه خط هوایی اهواز-تهران یکی از پرافیکترین خطوط است.
این در حالی است که طبق اطلاع شهروندان در هفتههای اخیر تعداد پروازهای خط هوایی اهواز-تهران به یک پنجم کاهش پیدا کرده و این شرایط با توجه به نقش موثر این فرودگاه در حمل و نقل هوایی مشکلاتی را برای تردد مردم ایجاد کرده است.
سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاههای خوزستان در این رابطه با تایید کاهش تعداد پروازهای اهواز-تهران، اظهار کرد: موتور یک عده از هواپیماها مثل پروازهای شرکت هواپیمایی کارون، وارش و... در حال چک شدن است، موتورهای مورد نظر را آوردیم تا آنها عوض کنیم.
وی با بیان اینکه این هواپیماها در آیندهای نزدیک وارد خطوط هوایی خواهند شد، افزود: روزانه حدود هفده تا هجده پرواز در خط اهواز-تهران فعال بودند که اکنون این تعداد به 10 پرواز کاهش پیدا کرده است.
مدیرکل فرودگاههای خوزستان با تاکید لزوم اورهال شدن برخی پروازها، گفت: در حال حاظر چکهای دو به یک پروازها آغاز شده و انتظار میرود تا هفته آینده مشکل حل شود.
رزاز با تاکید بر اینکه کاهش تعداد پروازها هیچ گونه تاثیری بر قیمت پروازها نخواهد داشت، بیان کرد: قیمت پروازها مصوب و چنانچه شرکتی اقدام به افزایش قیمت کرد مرتکب تخلف شده است.
وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه تا حل مشکل اورهال برخی هواپیماها، آیا از پروازهای جایگزین استفاده میشود، عنوان کرد: اکنون کمبودهای هواپیمایی را از پروازهای شرکت هواپیمایی آتا جبران میکنیم که این شرکت روزانه پنج تا ۶ پرواز را انجام میدهد
رزاز در خصوص میزان امنیت پروازها پس از اورهال کردن، گفت: صدرصد پروازها پس از اورهال شدن توسط سازمان هواپیمایی کشوری نظارت فنی و تایید میشوند و سپس وارد خطوط هوایی میشوند.
نظر شما