مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: ۵۶ طرح تحقیقاتی پژوهشگران کشور با محوریت مسائل مرتبط با معادن در این مجتمع در حال بررسی و انعقاد قرارداد و هشت طرح نیز در دست اجراست. 

بررسی و انعقاد قرارداد ۵۶ طرح تحقیقاتی معدنی در خواف

به گزارش قدس خراسان، محمد گل محمدی اظهار کرد: این طرحها در زمینه های اکتشاف، بهره وری و استخراج، محیط زیست و آب و فرآوری معادن است.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف ادامه داد: از مجموع ۱۰۰ طرح پژوهشی ارسالی از محققان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی کشور به این مجتمع طی ۲ سال گذشته ۳۶ طرح تاکنون به اتمام رسیده و ۶۴ طرح طی امسال در حال انعقاد قرارداد بررسی و اجراست.

وی اضافه کرد: بهره گیری از طرحهای تحقیقاتی به عنوان مولفه مهم توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های معدنکاری رویکرد خاص فعالیت‌های مجتمع سنگ آهن سنگان خواف طی امسال است.

توجه به توسعه زیرساخت‌های شهرستان خواف

گل محمدی مشارکت در توسعه زیرساخت‌های این شهرستان را از دیگر اقدامات در دست انجام مجتمع سنگان خواف برشمرد و گفت: از جمله این فعالیت‌ها مشارکت با سرمایه گذاران منطقه و وزارت راه و شهرسازی در احداث باند دوم جاده سنگان - خواف - تربت حیدریه به طول ۱۴۳ کیلومتر است.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف افزود: از این میزان ۲۱ کیلومتر حدفاصل خواف به شهر سلامی با مشارکت سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و وزارت راه و شهرسازی احداث شده و در حال بهره برداری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.