خبر فوری

۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 998806

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از انتقال ۱۲۳ حاجی برای درمان به ایران خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲ زائر در بیمارستان هلال‌احمر و ۱۲ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند، همچنین ۲۸ زائر ایرانی در عربستان جان‌ باختند.

انتقال ۱۲۳ حاجی برای درمان به ایران

سید علی مرعشی افزود: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، یک میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۲۸ خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و... و.) به زائران ارائه شده که از این میزان، یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۰۱ خدمت در مکه و مشاعر و ۶۶ هزار و ۲۷ خدمت در مدینه ارائه شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ادامه داد: کادر درمان جمعیت هلال‌احمر در مراسم حج، تا آخرین روز (۲۱ تیر)، آماده ارائه خدمات به حجاج هستند.

بنا به این گزارش امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند.

۳۸۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران در عربستان حضور دارند. (به ازای هر ۶۰۰ زائر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهند.) این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امداگران و ... هلال احمر با فعالیت ۲۴ ساعته، آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

بنابر اعلام منابع عربستانی، امسال حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از حجاج، از اتباع سایر کشورها و ۲۰۰ هزار تن نیز شهروندان عربستان در مناسک حج ابراهیمی شرکت کردند. ۲۲.۳ درصد حجاج از اتباع کشورهای عربی، ۶۳.۳ از اتباع کشورهای آسیایی و ۱۱.۳ نیز از اتباع کشورهایی آفریقایی هستند. حجاج کشورهای اروپا، آمریکا، استرالیا و سایر کشورها نیز ۳.۲ درصد از کل را تشکیل می دهند.

عملیات رفت زائران ایرانی از ۲۴ اردیبهشت تا ۲۱ خرداد سال جاری انجام شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات بازگشت حجاج نیز از اول تیر آغاز و تا ۲۱ تیر ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.