طرح توسعه ایستگاه راه آهن شهید مطهری مشهد با هدف افزایش ظرفیت حمل و نقلی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن ایران به بهره برداری رسید.

طرح توسعه ایستگاه راه آهن شهید مطهری در حوالی مشهد به بهره برداری رسید

به گزارش قدس خراسان، مدیرکل راه آهن خراسان روز پنجشنبه در این مراسم گفت: این طرح شامل توسعه خطوط ریلی ایستگاه از ۱۴ خط به ۲۵ خط شامل ۱۰ خط قبول و اعزام، هفت خط تخلیه و بارگیری و هشت خط مانوری و پارکینگ واگن می شود.

مصطفی نصیری افزود: توسعه سیستم علائم الکتریکی خطوط ایستگاه متناسب با افزایش خطوط، احداث سه سکوی تخلیه و بارگیری با طول ۴۵۰ و عرض ۱۷ متر، ساخت خط تخلیه و بارگیری برای بارهای بدون نیاز به سکو، ساخت سه هزار متر مربع انبار کالا و رساندن مساحت انبارهای موجود به هفت هزار مترمربع از دیگر بخشهای این طرح است.

وی اضافه کرد: احداث ساختمان خدمات حمل و نقل بین الملل برای تسهیل ارائه خدمات توسط دستگاههای مرتبط با حمل و نقل بین الملل به متراژ هزار و ۸۰۰ مترمربع، افزایش سیستم روشنایی محوطه ایستگاه متناسب با افزایش خطوط و سکوها از دیگر بخشهای این طرح است.

مدیرعامل راه آهن خراسان اجرای پروژه آبرسانی از شبکه آب روستایی به طول چهار کیلومتر برای تامین آب شرب و بهداشتی ایستگاه، استقرار گمرک برای ارائه خدمات گمرکی به کالاهای بارگیری شده از مبدا ایستگاه شهید مطهری ۱۰ ، تصویب ایستگاه شهید مطهری به عنوان دهکده لجستیک مشهد در ستاد لجستیک را از دیگر بخشهای این طرح برشمرد.

نصیری افزود: هزینه به روز شده سرمایه گذاری در طرح توسعه ایستگاه راه آهن شهید مطهری سه هزار میلیارد ریال بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.