انتخابات

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت:در سال گذشته ۱۲ پرونده کلان مفاسد اقتصادی رسیدگی و بیش از پنج فقره آن منتهی به صدور رای قطعی شده است.

رسیدگی به ۱۲ پرونده کلان مفاسد اقتصادی در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین،  علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، پرونده‌های موجود در دادگستری استان با تلاش شبانه‌روزی قضات و افزایش سرانه رسیدگی در شعب، به میزان ۲۰ درصد و پرونده‌های معوق و مسن نیز ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: احیای هفت واحد تولیدی و جلوگیری از تعطیلی ۱۵ واحد تولیدی دیگر و پیشگیری از بیکاری حدود پنج هزار کارگر از دستاوردهای ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده است. همچنین در این مدت بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی با رفع تصرف به بیت‌المال اعاده شد و ۱۹۶ هکتار از اراضی ساحلی آزادسازی شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۲ پرونده کلان مفاسد اقتصادی رسیدگی و بیش از پنج فقره آن منتهی به صدور رای قطعی شده است.

 دهقانی گفت: در جهت صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال در اراضی ملی و دولتی نیز، ۴۵۵۰ هکتار از اراضی ملی معادل صد در صد و ۶۹۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی معادل ۴۸ درصد، توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک، در طرح کاداستر، حدنگاری و ثبت مالکیت شد. در حوزه اشتغال زندانیان نیز شاهد افزایش بالای ۵۰ درصد بودیم و ۱۳۰ هزار خدمت توسط پزشکی قانونی در بخش آزمایش، تشریح و ... انجام شد.

وی افزود: ۱۵ هزار و ۸۱۷ حکم در شعب اجرای احکام تعزیرات استان اجرا و ۱۴۴ میلیارد تومان جریمه وصول شد. همچنین در بازرسی از پنج هزار و ۵۸۱ واحد صنفی در استان توسط اداره کل بازرسی، ۱۱۹۶ واحد متخلف مورد بازرسی و تذکر قرار گرفتند و هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جریمه تعیین شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.