رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت امروز ۵ تیر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۶۰۰ متر کاهش داد.

باد شدیدی با سرعت ۱۰۱ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید

به گزارش قدس آنلاین، علی ملاشاهی اظهار کرد: از ۷ ایستگاه هواشناسی و بارنسجی گزارش باران داشته ایم که از سراوان ۱۵، کله گزان ۱۶، شهرک سبحان ۱۲، مهرستان ۷ میلیمتر بوده است.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت امروز ۵ تیر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی  به ۶۰۰ متر کاهش داد. همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۵ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه هواشناسی تا ۱۲۰۰متر کاهش داد.

ملاشاهی بیان کرد: تا پایان هفته در بعد از ظهرها در ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان، شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش تندباد لحظه ای فراهم می باشد که تا سه شنبه، این ناپایداریها از شدت بیشتری برخوردار می باشد. تا پایان هفته در شمال استان، وزش باد شدید و گردوخاک رخ خواهد داد. طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان برخی ساعات وزش باد و افزایش غبار پیش بینی می شود. از جمعه در نیمه شمالی استان افزایش دما رخ خواهد داد.

علی ملاشاهی توصیه کرد: برای شمال استان از ترددهای جاده ای و تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

وی بیان کرد: همچنین در فعالیت های کوهنوردی احتیاط شود و  از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی و چرا دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل ها در زمان بارندگی خودداری گردد و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

پایان پیام/3139

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.