وزیر بهداشت تأیید کرد که کمبود برخی داروها در ماه های اخیر به دلیل مشکل در تامین مواد اولیه انها بوده که برای این موضوع راه حل‌هایی اندیشیده شده.

وزیر بهداشت تأیید کرد؛ کمبود برخی داروها به دلیل تامین نشدن مواد اولیه

قدس آنلاین، بهرام عین اللهی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود برخی داروهای تولید داخل گفت: این موضوع به دلیل مشکل در تامین مواد اولیه تولید این داروها بوده که برای رفع این مسئله راه حل هایی اندیشیده شده است.

وزیر بهداشتف درمان و آموزش پزشکی در خصوص واکنش ها به اظهاراتش در باره کفایت دارو در کشور و تشکیک در این موضوع از سوی اعضای کمیسیون بهداشت و ددرمان مجلس هم با بیان اینکه احتمالاً دوستان در این باره اشتباه متوجه شده‌اند، گفت: بنده درباره ذخایر دارو صحبت کردم و گفتم یکی از راهکارهای جلوگیری از کمبود دارو، افزایش ذخایر داروهای استراتژیک است که سبب می‌شود مشکلی در این حوزه ایجاد نشود.

وزیر بهداشت ادامه داد: خوشبختانه در دو هفته اخیر کارهای خوبی در مجلس و دولت در موضوع دارو انجام شد. نخست اینکه سازمان برنامه و بودجه حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار و شرکت‌های دارو یار اختصاص داد. همچنین ۳۰ هزار میلیارد تومان بانک مرکزی در این زمینه تسهیلات در نظر گرفت و حدود ۱.۵ میلیارد تومان ارز ترجیحی ۴۲۰۰ برای آن ایجاد شد.

عین اللهی با اشاره به اینکه مجلس با موافقت با معافیت دارو و تجهیزات پزشکی از مالیات بر ارزش افزوده همراهی لازم را انجام داد و  سران قوا نیز مصوب کردند عوارض گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی از چهار درصد به یک کاهش یابد که همه این رویه‌ها سبب تامین دارو به میزان کافی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به وجود حدود سه هزار آمبولانس فرسوده در کشور و برنامه‌ای که این وزارتخانه برای جایگزینی آنها دارد، افزود: از طریق مناقصه تلاش می‌کنیم حدود ۵۰۰ آمبولانس را تامین کنیم و تا دو ماه آینده این تعداد به ناوگان آمبولانس‌های کشور اضافه می‌شود و پیگیر هستیم تا کمبودهای این بخش هم تامین اعتبار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.