رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد صنفی غیرمجاز املاک در مشهد شناسایی و پلمب شده‌اند.

۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد مشاوره املاک غیرمجاز در مشهد پلمب شدند

به گزارش قدس خراسان، حسین رستمی در خصوص وضعیت بازار مسکن در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر بازار مسکن در زمینه خرید و فروش و اجاره در رکود به‌سر می‌برد.

رئیس اتحادیه املاک مشهد افزود: در حال حاضر تغییر قیمتی نیز در بازار وجود نداشته و حتی در برخی مناطق شاهد کاهش قیمت بودیم. اگر تولید مسکن افرایش پیدا کند، شاهد کاهش و ثبات قیمت خواهیم بود.  

وی بیان کرد: امسال نیز حداکثر میزان برای افزایش اجاره ۲۰ درصد برای مشهد و سایر شهرستان‌ها اعمال خواهد شد. از موجرین درخواست داریم تا انصاف را در نظر بگیرند و در صورت امکان با رقم کمتری قرارداد ببندند.

رستمی ادامه داد: بهتر است در زمینه اجاره مسکن تعاملی بین مردم باشد اما اگر کسی از عرف خارج شود، ما مجبور هستیم به صورت قانونی افزایش اجاره سالانه را تعیین کرده و با آن برخورد کنیم.

رئیس اتحادیه املاک مشهد بیان کرد: زمانی که اجاره‌بها توسط موجران اضافه شود و مستاجر نتواند اجاره را پرداخت کند، قطعا مردم به حاشیه شهر مراجعه خواهند کرد. بیشتر درخواست اجاره‌های ما در حاشیه شهر است و حتی بسیاری از مستاجرین به گلبهار مهاجرت کرده‌اند.

وی با اشاره به برخورد با واحدهای صنفی غیرمجاز عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد صنفی غیرمجاز املاک در مشهد شناسایی و پلمب شده‌اند. اولویت کار ما برخورد با واحدهای صنفی غیرمجاز خواهد بود؛ به طوری که دیگر نتوانند در هیچ محله مشهد فعالیت داشته باشند.

رستمی اظهار کرد: این افراد باید به سمت اخذ مجوز بروند و اگر امکان این کار را ندارند، قبل از اینکه ما به سراغ آن‌ها برویم، خودشان واحد صنفی را جمع‌آوری کنند. بر اساس دستور فرماندار مشهد و استاندار خراسان رضوی تا پایان شهریور باید همه واحدهای صنفی غیر مجاز در تمام صنوف شناسایی و جمع‌آوری یا ساماندهی شوند.  

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسماعیلی ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    0 0
    سلام بعد از پلمپ دفتر املاک رئیس اتحادیه املاک مشهد به علت گران فروش کمیسون بیشتر از نرخنامه که خودش امضا ء کرده !!!و عدم ثبت کدرهگیری و عدم صدور فاکتور و... توسط تعزیزات مثل اینکه خود رئیس اتحادیه رفته و پلمپ با دست خودش باز کرده و یک فیلم الکی رفته از مدارک و قرار دادش هولوگرام درست کرده است که بگوی و بی گناه است!!!تا حالا ما فکر میکردیم پلمپ باید مامور اماکن باید خودش بازکن نه افراد غیر مرتبط اینکه املاک به اون بزرگی و اون همه میز مشاور خرید و فروش و گاو صندوق به اون بزرگی بعد چند برگ قرار هولوگرام وجود دارد ،حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ قرار داد هولوگرای میاوردی نشون یا حداقل حسابتو در سامانه معاملات املاک که کد کدرهگیری ثبت را نشون میدادی !!! ۹۹ درصد قرارداد دست نویس بوده است و برای گران فروشی همه خود حساب مالی و تماس با مشتری مشخص کنند است ،دفتر به اون موقعیت تجاری و به اون بزرگی اجاره بالای چنده میلیون 15 تا۴۰میلیون اجاره است و هزینه مشاور و مالیات و... است بعد میای کمیسیون اجاره نامه هر طرف تا سقف ۱۶۰۰ میگیری و کمیسیون فروش هم ۲ دهم درصد میگیری آقایان زنگ بزنند چند مشتری بیاد