رئیس مرکز امور هیئت‌علمی وزارت بهداشت درباره تعیین تکلیف دریافت مجوز ۳۰۰۰ عضو هیئت‌علمی از طریق بیستمین فراخوان جذب وزارت بهداشت گفت: اگر کارها به خوبی پیش‌برود، وضعیت این فراخوان تا پایان تیر مشخص می‌شود.

یک مسئول وزارت بهداشت خبرداد؛ تعیین تکلیف جذب ۳۰۰۰ عضو هیئت‌علمی

سعید چنگیزی آشتیانی درباره فراخوان جذب  ۳۰۰۰ نیروی هیئت‌علمی در وزارت بهداشت گفت: در حال رایزنی جدی و مصرانه با سازمان امور اداری و استخدامی هستیم تا بتوانیم مجوز فراخوان جذب وزارت بهداشت را کسب کنیم. مذاکرات ما با مسئولان سازمان امور استخدامی در جریان است و جلساتی در این زمینه برگزار شده است.

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت درباره زمان احتمالی صدور مجوز جذب اعضای هیئت‌علمی در فراخوان بیستم گفت: اگر کارها به خوبی پیش برود، وضعیت جذب اعضای هیئت‌علمی تا پایان ماه جاری تعیین تکلیف می‌شود.این در حالی است که بسیاری از امور از حیطه اختیارات ما خارج است و برای جذب اعضای هیئت‌علمی به همکاری بیشتر سازمان اداری و استخدامی نیاز داریم.

چنگیزی آشتیانی درباره سهم نخبگان در فراخوان بیستم جذب هیئت علمی گفت: مصوبه‌ای در ارتباط با جذب نخبگان به عنوان عضو هیئت علمی وجود دارد و وزاتخانه‌های «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «علوم، تحقیقات و فناوری» موظف هستند تا ۲۰ درصد از فراخوان‌های جذب را به نخبگان اختصاص دهند. 

وی ادامه داد: فرایند جذب نخبگان تابع شرایط و ضوابطی است  داوطلبانی که دارای شرایط نخبگی هستند باید در بنیاد ملی نخبگان ثبت نام کنند. اگر شرایط نخبگی این افراد احراز شود و از سوی بنیاد ملی نخبگان به مرکز امور هیئت‌علمی معرفی شوند، می‌توانند از شرایط نخبگی استفاده کنند.

چنگیزی آشتیانی درباره نتیجه فراخوان نوزدهم جذب هیئت علمی توضیح داد: مراحل فراخوان نوزدهم در حال انجام است. در حال حاضر، کارگروه‌هایی در دانشگاه‌ها مشغول بررسی صلاحیت علمی و عمومی افراد هستند و نتیجه تعیین صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی مطرح شده و برای جذب به هیئت‌ مرکزی ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه فرایند جذب تعدادی از داوطلبان در فراخوان نوزدهم به سرانجام رسیده است، خاطرنشان کرد: فرایند جذب، یک روند مستمر است؛ زیرا امور اجرایی به تدریج توسط دانشگاه‌های علوم‌پزشکی انجام می‌شود و برای تایید نهایی به هیئت مرکزی ارسال می‌شود.

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت درباره اقدامات انجام شده در راستای بهبود وضعیت حقوقی و معیشتی اعضای هیئت‌علمی گفت: در این راستا، اقداماتی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در خصوص حقوق اعضای هیئت‌علمی مورد پیگیری‌ وزارت بهداشت قرار گرفت و نیازها از سوی مرکز احصا شد.

وی ادامه داد: همچنین اقداماتی درباره دریافتی اعضای هیئت‌علمی، مالیت‌ها، کارانه اعضای هیئت‌علمی در کنار طرح تسهیلات لایحه بودجه ۱۴۰۲ انجام شده است. اگرچه این موارد ایده‌آل نیستند اما حمایت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌است. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.