فارین پالیسی در گزارشی نوشت: آرای حزب آلترناتیو برای آلمان در حال افزایش است.

زنگ خطر روی کار آمدن حزب راست افراطی در آلمان

به گزارش قدس آنلاین، با پیروزی یک شهردار در انتخابات محلی سونبرگ، میزان آرا در نظرسنجی‌ها با سوسیال دموکرات‌ها برابری می‌کند.

اما پرسش اینجاست آیا آلمان آماده است حزب پوپولیستی و راست افراطی با نام آلترناتیو برای آلمان روی کار بیاید؟ در گزارش آمده: این یک پیروزی نمادین و بی‌سابقه برای حزب آلترناتیو برای آلمان است و زنگ خطری برای انتخابات سال۲۰۲۴ تلقی می‌شود.

عواملی مانند عقب‌ماندگی اقتصادی و صنعتی، بدبینی بیشتر به مهاجرت و پناهندگان و تمایل قوی‌تر به روسیه، به رشد آرای حزب کمک کرده است.

این حزب اکنون به‌طور میانگین ۱۹درصد آرا را در اختیار دارد و در جایگاه دوم پس از سوسیال دموکرات‌های چپ میانه حاکم قرار گرفته است.

در پایان آمده: اگرچه روند جدید سبب ایجاد سطح خاصی از هراس در سیاست آلمان شده، اما این زنگ خطر تنها در آلمان به صدا درنیامده است؛ احزاب راست‌افراطی در سراسر اروپا در حال قدرت‌یابی هستند.

در کشور همسایه اتریش، حزب راست‌افراطی و پوپولیست آزادی اتریش از ژانویه پیشتاز نظرسنجی‌ها بوده است. همچنین ایتالیای تحت رهبری جورجیا ملونی در ائتلاف‌ با دولت‌های راست‌گرا مانند فنلاند و سوئد است.

تظاهرات در فرانسه هم می‌تواند به قدرت‌یابی مارین لوپن کمک کند. در نهایت در اسپانیا، حزب راست افراطی ووکس در مسیر کسب کرسی‌ها قرار دارد. باید دید آیا همچنان حضور احزاب راست‌گرا پایدار است یا خیر؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.