عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از پرداخت امتیازات ویژه ازدواج برای جوانان روستایی، گفت: اگر تسهیلاتی از طرف دولت برای ازدواج جوانان در نظر گرفته شده محدود به موقعیعت جغرافیای شهری و روستایی نشود، اختصاص تسهیلات به این روش درست نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: پرداخت امتیاز برای ازدواج جوانان روستایی مبنای قانونی ندارد

علی بابایی کارنامی در مورد تسهیلات ویژه ازدواج به دهه شصتی‌های روستایی توسط معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، گفت: از وام ازدواج گرفته تا تسهیلات تهیه جهیزیه، وام مسکن و… در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای جوان ایرانی که قصد ازدواج دارد در نظر گرفته شده و دولت موظف به اجرای آن است اما عملیاتی شدن این بندها براساس شهرنشینی و روستانشینی تعیین نشده است!

وی ادامه داد: هر وزارتخانه، بانک، موسسه، نهاد و...، که در اجرای قانون تفسیر شخصی کند، جایگاهی ندارد. توجه داشته باشیم که مبنای پرداخت تسهیلات باید آمار جوانانی باشد که تاکنون ازدواج نکرده، قصد ازدواج دارند و مطالباتشان به جا است که باید عملیاتی شود.

بابایی با تاکید به اینکه توجه به ازدواج جوانان مشکل فرزند آوری را رفع خواهد کرد، یادآور شد: ازدواج یک مسئله چند وجهی است و فقط وجه قانونی آن مطرح نیست، برای افزایش ازدواج جوانان مجرد باید ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مسئله را در نظر بگیریم، گروهی از جوانان که ازدواج نکرده‌اند دهه شصتی هستند و توجه ویژه به این گروه بی تردید مشکل کاهش فرزندآوری را  تا حدودی رفع خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در مورد امتیازات ویژه به دهه شصتی‌های روستایی که می‌تواند مشوقی برای ازدواج باشد، اظهار داشت: تمام تسهیلات مادی و معنوی از وام مسکن تا وام ازدواج که در قانون جوانی جمعیت دیده شده می‌تواند در ازدواج جوانان تاثیر داشته باشد و با توجه به شرایط زمانی باید این تسهیلات تغییر کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطر نشان کرد: اگر تسهیلاتی از طرف دولت برای ازدواج جوانان در نظر گرفته شده محدود به موقعیت جغرافیای شهری و روستایی نشود، اینگونه اختصاص تسهیلات برای ازدواج جوانان درست نیست، در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت محدودیت جغرافیایی برای ارائه تسهیلات نیست و دولت باید نگاه خود برای حمایت از ازدواج جوانان را تغییر دهد، اظهارات رئیس معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، در مورد پرداخت امتیاز برای ازدواج جوانان روستایی مبنای قانونی ندارد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.