وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (جمعه) در حاشیه افتتاح نخستین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی در استان تهران، اعلام کرد که تا یک ماه آینده ۵۰۰ دستگاه خودرو جدید به ناوگان اورژانس کشور اضافه خواهد شد.

وزیر بهداشت: ۵۰۰ دستگاه خودرو جدید به ناوگان اورژانس اضافه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نخستین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران با حضور «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز جمعه افتتاح شد.

عین‌اللهی در حاشیه افتتاح این پایگاه تخصصی اورژانس و در جمع خبرنگاران گفت: امروز ایران بهترین کشور در حوزه سلامت منطقه است و در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: حوزه سلامت ما در میان کشورهای مختلف شناخته شده و به دستاوردهای ملی ما اعتماد می‌شود.

به گفته وی، امروز اورژانس هم به عنوان بخشی از زنجیره سلامت و خدمات پزشکی کشور در بهترین شرایط قرار دارد.

عین‌اللهی کرونا را یکی از بزرگ‌ترین آوردگاه و مدال قهرمانی اورژانس و کل کادر درمان دانست و بیان کرد: با این حال باید فضای خدمات پزشکی مداوم توسعه یابد و اورژانس به عنوان دانشگاه در این مسیر است.

وزیر بهداشت افزود: یکی از اهداف مهم وزارت بهداشت رسیدگی به اورژانس و بیمار در کمترین زمان ممکن با حداکثر کیفیت است.

وی گفت: در همین راستا طی یک ماه آینده ۵۰۰ دستگاه خودرو اورژانس تهیه خواهد شد که منابع مالی آن تامین شده و اکنون در مرحله تامین ارز است.

عین‌اللهی تصریح کرد: از دیگر اهداف ما استفاده از اورژانس هوایی به خصوص در کلان شهرها به دایل ترافیک جاده ای است که در حال نوسازی و توسعه ان هستیم.

وزیر بهداشت به حضور خود در مراسم امروز با بالگرد اورژانس اشاره کرد و گفت: امروز هم بنده نیز با بالگرد اورژانس آمدم تا مردم از سلامت آن اطمینان داشته باشند. در آینده نزدیک حتما به تعداد اورژانس هوایی ما افزوده خواهد شد که دارای تمامی تجهیزات ‌پیشرفته خدمات پزشکی به خصوص احیا هستند.

به گفته وی، اکنون بخشی از قطعات اورژانس هوایی در داخل تولید می شود و امیدواریم که در اینده نزدیک شاهد تولید کامل بالگرد در کشور باشیم.

بالگردهای اورژانس از تمامی تجهیزات خدمات اورژانس برخوردار است

«جعفر میعادفر» رییس سازمان اورژانس کشور هم در توضیح این پایگاه گفت که بالگردهای اورژانس از تمامی تجهیزات ای سی یو و احیا و دیگر خدمات اورژانسی برخوردار است.

وی اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۴ هزار سورتی پرواز اورژانس انجام شد که از این تعداد بیش از ۴۰۰ زن باردار بودند.

رییس سازمان اورژانس کشور جابه‌جایی هر عضو بیمار را دارای بیش از یک میلیارد تومان هزینه دانست و افزود: اورژانس هوایی این خدمات را رایگان در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

میعادفر تاکید کرد: اکنون بزرگ‌ترین چالش اورژانس هوایی بیمارستان‌های مناسب برای فرود است که خوشبختانه با افتتاح بیمارستان غدیر گامی مهمی برای رفع این دغدغه برداشته شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.