انتخابات

وزیر ورزش و جوانان گفت: ظاهراً در فصلی که پیش‌رو داریم، قرار است از VAR استفاده کنند، البته اگر مجدداً دچار مشکل نشویم

وزیر ورزش: فصل آینده VAR خواهیم داشت؛ سقف بودجه باید رعایت شود

به گزارش قدس آنلاین، وزیر ورزش درباره استفاده از VAR در فوتبال ایران گفت:زحمت این موضوع را به تاج دادم. او اقدامات خوبی کرده و به نتایج خوبی هم رسیده‌اند. به من قول‌های خوبی هم داده‌اند. ظاهراً در فصلی که پیش‌رو داریم، قرار است از VAR استفاده کنند، البته اگر مجدداً به مشکل برنخوریم. به من چیزی راجع به تحریم‌ها نگفته‌اند. VAR در دنیا زیاد است و شرکت‌های مختلفی هستند که این فناوری را دارند و می‌سازند. ما هم شرکت‌های دانش بنیان در داخل کشور داریم خیلی راحت می‌توانند راه‌اندازی و طراحی کنند، مهم این است که فیفا بتواند با آن شرکت‌ها کار و آنها را تأیید کند. می‌دانم تاج اقداماتی کرده و مذاکراتی داشته است. قرار بود VAR در نیم فصل دوم قبلی بیاید. فدراسیون به من گفته که در فصل پیش‌رو ان‌شاءالله از VAR بهره‌مند خواهیم شد. ما هم هر کمکی از دستمان بربیاید، انجام می‌دهیم. شرکت توسعه هم علاقه‌مند است که این کار را انجام بدهد و البته این کار منابع هم می‌خواهد، ولی در نهایت کار فنی و قرارداد با فدراسیون فوتبال است.

وی درباره حضور تماشاگران روی سکوهای ورزشگاه آزادی و اینکه مهدی تاج قول داده بود دوربین‌های چهره‌زن نصب شود و هواداران بر سر صندلی خود بنشینند، گفت:در آخرین مذاکرات با فدراسیون به همین نظرات مشترک رسیدیم و این اتفاق می‌افتد. این یک کار تیمی است و همه مصمم هستیم که رخ دهد تا هواداران و علاقه‌مندان نگران نباشد که صندلی‌شان اشغال شود. در واقع به دنبال ایجاد این نظم هستیم.

سجادی درباره بحث سقف هزینه‌ها در فوتبال و حضور هواداران متمول در نقل و انتقالات اظهار داشت:جزئیاتی در این اندازه ندارم، ولی آن چیزی که علاقه‌مندیم رخ دهد، دستورالعملی است که سقف بودجه رعایت شود. همه همکاران و معاونان مربوطه را موظف کرده‌ام که به فدراسیون کمک کنند تا حرفش دو تا نشود و ضمانت اجرایی درست کنیم. این دستورالعمل یک انضباط مالی می‌دهد و یک فیرپلی مالی ایجاد می‌کند تا این فیرپلی رعایت شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت:خودمان را در کنار فدراسیون فوتبال ملزم می‌دانیم که کمک کنیم و این اتفاق رعایت شود. اینکه افرادی باشند که بخواهند به این انضباط مالی خدشه وارد و دخالت کنند و یک بی‌انضباطی به وجود بیاورند، ما هم مخالفیم. همه باشگاه‌ها باید بدانند که با یک دستورالعمل مشترک با هم رقابت می‌کنند و وارد میدان می‌شوند. هر کجا که متوجه شویم چنین مواردی اتفاق می‌افتد، به سمت اصلاح می‌رویم. نظارت و برنامه ریزی و حمایت و کنترل چنین اتفاقاتی، یکی از وظایف وزارت ورزش است. اگر مواردی استثنا به گوش‌مان برسد، حتماً ورود می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.