رییس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه کشور گفت: مساجد نباید از کنشگری اجتماعی، وحدت‌آفرینی، تربیت بُنیه ایمان و امید در نسل‌های آینده و انسان‌سازی خود عدول کنند و منحصر در یک معبد باقی بمانند.به

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: مسجد صرفا یک معبد نیست

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی ‎اکبری روز سه‌شنبه در گردهمایی نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه شهرستان‌های شرق کشور در مشهد افزود:خدمتی که انقلاب اسلامی به نهادهای عمومی و کانون‌های دینی انجام داد، غیرقابل‌اغماض است اما صد افسوس که شرایط کنونی از الگوی انقلاب اسلامی فاصله بسیار دارد. در یک نمونه می‌توان به نایاب بودن مساجد در شهرهای جدید اشاره کرد که منطبق با معماری اسلامی، باید در هر شهر به سهولت در دسترس مؤمنان باشد اما متأسفانه جای خالی آن در پروژه‌های کلان مسکن سازی به‌شدت احساس می‌شود.

وی ادامه داد: مسجد در انقلاب اسلامی، به حدی از شکوفایی رسیده که می‌توان گفت نهادها و تشکل‌های بسیاری از این بستر به قدرت رسیده و جامعه را به سمت تعالی برده‌اند.

امام جمعه مشهد نیز در این گردهمایی گفت: ائمه جمعه بدانند در میدانی قرار دارند که اگرچه موقعیت‌ها فشار می‌آورند و فراز و نشیب‌های بسیاری در آن وجود دارد اما ما به ازای این سختی‌ها، برکات و دستاوردهایی می‌تواند باشد که قابل‌احصا نیستند. اگر این میدان نبود، ما در کدام عرصه می‌توانستیم دین خود را به ساحت دین خدا برآورده کنیم؟

آیت الله سیداحمد علم الهدی افزود: باید که حضور در این عرصه را موفقیتی برای خود بدانیم و برای این برکت، به درگاه خدا شکرگزار باشیم زیرا همین امر نیز توفیقی است که خدا به بنده خود اعطا می‌کند تا با هرچه دارد، در راه تبیین حق سخن بگوید و ایستادگی کند.

 از جمله سرفصل‌های گردهمایی نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان مسجد و بایسته های امر امامت جمعه، مساله ستادها و مراکز تعالی نماز جمعه، موضوع عفاف و حجاب و منابع محتوایی در حوزه معرفت و اخلاق اجتماعی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.