وی ادامه داد: در خصوص موتورسیکلت ها نیز میزان مراجعات تنها ۳۷۳ دستگاه بوده که از این تعداد ۶۰ درصد آن از آلایندگی و ۲۰ درصد از آزمون ترمز مردود شده اند. همچنین برخی از موتورسیکلت ها نیز همزمان دارای چند نقص فنی بوده اند.
مالکی با بیان اینکه علیرغم الزامات قانونی، از ۳.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت مشمول معاینه فنی، کمتر از ۵۰۰ دستگاه به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده اند، گفت: مابقی موتورسیکلتها بدون اخذ معاینه فنی و هیچگونه محدودیت و کنترلی در سطح شهر تردد میکنند و به نظر میرسد جهت الزام مراجعه این وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی و درگاههای کنترلی آن توسط دستگاه های ذیربط، بایستی چاره اندیشی انجام شود.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در خصوص خودروهای وانت بار افزود: از ۳۲۰ هزار دستگاه خودرو وانت بار پلاک تهران در سال گذشته ۲۵ هزار دستگاه به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده و کمتر از ۴۰ درصد از این وانت بارها در مراجعه اول موفق به اخذ معاینه فنی شده اند.
وی ادامه داد: بیشترین علل مردودی در وانت بار ها مربوط به آزمون آلایندگی بوده و تقریبا ۳۶ درصد از این خودروها در آزمون آلایندگی مردود شدند. همچنین ۳۴ درصد دارای نقص در سیستم ترمز بوده که این مسئله حاکی از شرایط ناایمن این خودروها است.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران اعلام کرد: بررسی نتایج آزمون خودروهای وانت بار در سال ۱۴۰۱ نشان می دهد این خودروها از نظر فنی و ایمنی از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و بالغ بر ۶۰ درصد در آزمون های معاینه فنی مردود و نیازمند به رفع نقص بوده اند.
نظر شما