موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

رئیس مرکز اسلامی مسکو گفت:‌ این مرکز در اندیشه تولید محتوا باری نسل نو مسلمانان روسیه است و در این راستا، تولید بازی‌های رایانه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

مرکز اسلامی مسکو در اندیشه تولید محتوا برای نسل نو مسلمانان روسیه است

به گزارش قدس‌آنلاین،  حجت الاسلام و المسلمین مهدی بخت‌آور افزود: هم اینک خلأ جدی در تربیت فرزندان جامعه مسلمانان در روسیه احساس می‌شود و نسل گذشته که در دوره اتحاد جماهیر شوروی سابق پرورش یافته‌اند، از تربیت دینی لازم برخوردار نبوده‌اند.
وی اظهار داشت: در دوره حاکمیت شوروی سابق، نه تنها با تربیت دینی بلکه با افکار و اندیشه دینی نیز مقابله می‌شد و حوزه های دینی تعطیل بودند و حتی با آثار دینی مسیحیت نیز مخالفت‌هایی صورت می‌گرفت.

رئیس مرکز اسلامی مسکو گفت:‌ از این منظر، نسل جدید مردم مسلمان روسیه نیازمند تعالیم دینی و اخلاقی و به ویژه پرداختن به مقوله تربیت کودکان است که در این راستا،‌ بهره‌گیری از قالب های هنری همچون پویانمایی و بازی‌های رایانه ای در دستور کار است.
بخت آور اظهار داشت: جای خالی بازی‌های رایانه‌ای ویژه نسل نو مسلمانان روسیه احساس می‌شود و با توجه به اهمیت این بازی‌ها در انتقال مفاهیم و تأثیرگذاری عملی در مخاطب، مرکز اسلامی مسکو تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای برای تولید این بازی‌ها به امضا رسانده است.
وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی در تولید بازی‌های رایانه‌ای گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، زمینه حضور این شرکت‌ها در بازار بازی‌های رایانه‌ای روسیه به ویژه مسلمانان این کشور تسهیل می‌شود و محصولات ایرانی به زبان روسی در اختیار مخاطبان در رده‌های سنی مختلف قرار می‌گیرد.
رئیس مرکز اسلامی مسکو یادآور شد: همکاری در حوزه ترویج سواد بازی‌های رایانه‌ای در روسیه بخصوص در میان خانواده‌ها و جوانان مسلمان، همکاری در حوزه معرفی بازی‌های اسلامی ساخت ایران به مخاطبان روسی بخصوص مسلمانان مقیم این کشور و همکاری در حوزه آموزش بازی‌سازی به علاقه‌مندان روسی بخصوص مسلمانان از جمله محورهای مورد توافق در این تفاهم‌نامه با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.