کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: گرما و شرجی هوا تا پایان هفته جاری در استان تداوم خواهد داشت.

تداوم گرما و شرجی در هرمزگان/نوسان رطوبت ۴۴ تا ۹۰ درصدی هوا

به گزارش قدس آنلاین، مرضیه سی سی پور  افزود: گرما و شرجی هوا تا پایان هفته جاری در استان تداوم خواهد داشت و طی این مدت تغییرات دمایی بین ۱ تا ۳ درجه در نوسان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پدیده غالب سواحل و جزایر مه صبحگاهی و غبارمحلی است و صبح امروز میزان رطوبت هوا در شهرها و جزایر استان بین ۴۴ تا ۹۰ درصد در نوسان بود، تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته بستک با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود.

سی سی پور ادامه داد: سامانه فصلی مونسون نیز همچنان فعال است و آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس تا روزهای پایانی هفته جاری با افزایش باد جنوب شرقی متلاطم خواهد بود و توصیه می‌شود که شناورهای سبک و صیادی از تردد خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رشد ابرهای همرفتی با احتمال رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان بیان کرد: احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی نیز در منطقه بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

سی سی پور در پایان گفت: توصیه می‌شود که طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.