مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در کشت محصول خربزه در کشور مقام اول را به خود اختصاص داده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد: رتبه اول خراسان رضوی در کشت خربزه در کشور

حمید حاجی‌نژاد در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: سطح زیر کشت محصول خربزه در خراسان رضوی ۲۳ هزار هکتار است که در شهرستان‌های تربت جام، تایباد و مشهد این محصول بیشتر کاشت می‌شود که شهرستان تربت جام رتبه اول را به لحاظ سطح زیر کشت و تولید محصول خربزه به خود اختصاص داده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ارقام محصول خربزه را خاتونی و مشهدی اعلام کرد.

وی میانگین تولید محصول خربزه در هر هکتار را ۲۵ تن اعلام کرد و افزود: تولید محصول خربزه در خراسان رضوی ۴۵۰ هزار تن است که از این لحاظ در کشور پیشگام است.

حاجی‌نژاد با بیان اینکه بیش از ۶۰ محصول خربزه استان به دیگر استان‌های کشور حمل می‌شود گفت: ۴۰ درصد خربزه تولیدی در خود استان مصرف می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: هرچند اعتراض می‌کنند که محصول خربزه یک محصول پرآب طلب است ولی با توجه به شیوه‌های کاشت و اجرای سیستم‌های آبیاری که در محصول خربزه  اجرا می‌شود حداقل ۵۰ درصد کاهش مصرف آب را در محصول خربزه داریم و در واقع یک محصول پرآب طلب نیست.

به گفته وی محصول خربزه در اواخر اسفند ماه و اوایل فروردین ماه کاشت و از اول تیرماه تا ۲۵ مرداد ماه کار برداشت آن در استان ادامه دارد.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.