مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان بردسکن از مدیران هیئات مذهبی خواست برنامه محور عمل کنند.

مدیران هیئات مذهبی برنامه محور عمل کنند

به گزارش قدس خراسان، فریدون مزینی در همایش پرچم داران بصیرت که با محوریت تبین برنامه‌های هیئت‌های عزاداری بخش کوهپایه شهرستان بردسکن در محل تکیه ابوالفضلی دهستان کبودان برگزار شده بود، به فلسفه قیام امام حسین اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد تکیه‌ای تنها در ۱۰ شب محرم بنا به رسم قدیمی درب آن باز شود و هیچ خروجی نداشته باشد بهتر است هیچ وقت درب آن باز نشود.

مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان بردسکن این نکته را یاد آوری کرد که هیئت‌های مذهبی به دور از ورود به موضوعات سیاسی حتما باید کانون صلح وسازش و محل رفع گرفتاری‌های مردم باشند.

وی تاکید کرد: ما هیئات بی خاصیت نمی‌خواهیم راهبرد هیئت‌های مذهبی باید در جهت پرورش اندیشه باشد.

حجت الاسلام هادی شکاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن از مسئولان هیات‌های عزاداری خواست به شفافیت مالی هیئت‌ها که نتیجه آن اعتماد عمومی مردم به عنوان پایه ها و حامیان اصلی این تشکل مذهبی هستند اهتمام جدی داشته باشند و هیئت‌های مذهبی طوری مدیریت شود که حرکت آنها در چهارچوب قانون به جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و ایجاد دردسر برای مسئولین هیئت‌ها باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن افزود: حرکت هیئت‌ها باید در حوزه امیدآفرینی که از مطالبات جدی رهبری معظم انقلاب بوده و خط دهی به نسل جوان که سرمایه اصلی این نظام هستند و مقابله دقیق و مدبرانه با تهاجمات جدی دشمنان قسم خورده انقلاب باشد.

وی بر ایجاد یک رسانه قوی‌ در هر هیئت برای به تصویر کشیدن این حماسه و پاسخ به آنهایی که ادعا می‌کنند مردم ما نسبت به اعتقادات و باورهای خود ضعیف شده‌اند نیز تاکید کرد.

شکاری به نقش مهم هیئت‌های مذهبی در مدیریت افکار عمومی و استفاده خوب و مناسب از ظرفیت محرم اشاره کرد و توجه دادن روحانیون به تولید محتوای قوی به مخاطب و تبیین مسایل روز و پاسخ به شبهات و از طرفی حرکت مستقیم و با قدرت در جهاد تبیین را مورد تاکید قرار داد.

در پایان از روسای هیئت‌ها خواسته شد به منظور جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای مردم نهایت برنامه‌های هیئت‌ها تا ساعت ۲۲:۳۰ و حداکثر ۲۳ شب باشد.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.